Waarom werken als callcentermedewerker via Asap

Dat is een topidee. Want met meer dan 40 jaar ervaring in uitzendarbeid in ontelbaar veel sectoren, kennen wij de arbeidsmarkt op ons duimpje en weten wij je precies te matchen aan die functie die je als gegoten zit. Sla met Asap je droomjob aan de haak!

Wat is een callcentermedewerker?

Denk je bij een callcenter automatisch aan een volledige werkdag met een koptelefoon? Dat kan inderdaad een belangrijk deel van je job als callcentermedewerker zijn: op een klantvriendelijke manier telefoontjes plegen en ontvangen. Maar vergis je niet: het houdt veel meer in dan dat. Soms komen er zelfs nog weinig telefoongesprekken bij kijken en beantwoord je vragen via sociale media of een ander communicatiekanaal. Tijden veranderen!

Wie in een contactcenter werkt, heeft een erg veelzijdige job. Als callcenter medewerker kun je immers in verschillende sectoren terechtkomen. Je spreekt dagelijks met bedrijven en/of particulieren. Je hebt zelf kennis van zaken over het product of de dienst die je bedrijf aanbiedt. Óf je fungeert als eerste aanspreekpunt en verwijst door naar de geschikte expert. Werken in een callcenter garandeert je een afwisselende job, dat is zeker.

Vlot en correct communiceren, graag met mensen omgaan, probleemoplossend denken, een sympathiek uithangbord zijn voor je bedrijf of klant en vriendelijk blijven zélfs als je gesprekspartner dat niet is, het zijn talenten die sowieso van pas komen als contactcentermedewerker.

Lees verder en ontdek de jobinhoud, gemiddelde lonen, vaardigheden, opleidingen én vacatures voor callcenterjobs.

5 mythes over werken in een contact center ontkracht

Recente vacatures als callcentermedewerker

Internal sales medewerker

Op zoek naar een werkplek waar je jezelf kan ontwikkelen en je mag lachen? Naar een job met veel verantwoordelijkheid, klantencontact & vrijheid? Laat je dan verrassen door onze boeiende sector en maak kennis met the modern pest control company. Hoe ziet jouw werkdag eruit? Je bent verantwoordelijk voor de administratieve opvolging van onze klanten: offertes opstellen, verkoop ondersteunen, facturen maken & contacten opvolgen. Het opbouwen van langetermijnrelaties met de klanten staat centraal. Samen met jouw account manager, planners & technische dienst zoek je naar de beste oplossing.Je werkt als team samen om de vooropgestelde omzet te behalen. Je behandelt klachten en gaat in gesprek met de klant. Je belt particuliere aanvragen op en volgt op. Je doet de planning van onze team van bedwantsen en zorgt voor een efficiënte planning Wat is belangrijk? Wij hebben een drukke mailbox en hete telefoonlijn, je bent dus best stressbestendig en kan multitasken. Je kent jouw weg in een ERP/CRM-pakket of wil die snel leren kennen. Je hebt commerciële feeling en bent communicatief sterk.
Roeselare
39

Customer service medewerker

Onze klant in Tongeren is op zoek naar een bediende op de customer service afdeling. Als customer service medewerker heb je een uitdagend en gevarieerd takenpakket. Staat het leveren van de best mogelijke service centraal in jouw professionele carrière? Haal je voldoening uit het correct afhandelen van klantendossiers en ben je daarnaast vlot in het Frans en Nederlands? Indien dan je ogen nog eens zouden blinken bij een job in de automotive sector, dan is dit familiebedrijf wie weet voor jou wel de perfecte match! Op onze klantendienst worden alle telefonische en schriftelijke vragen van de klanten van ons bedrijf behandeld. Natuurlijk is dit ook een zeer administratieve functie, zo worden de facturen op deze afdeling gemaakt. Sta je ook graag face to face in contact met klanten? Goed nieuws! Want eens je ingewerkt bent, zou het kunnen dat je ook af en toe aan onze verhuurbalie te vinden zal zijn. Het is trouwens de ideale plaats om alle afdelingen in ons bedrijf te leren kennen. Teamwork dragen wij hoog in het vaandel!
Tongeren
40

Customer Service Medewerker - Vast Contract (Fulltime of 4/5)

Onze klant zoekt enthousiaste Klantenadviseurs voor hun groeiende team in Brugge. Je maakt het verschil door klanten telefonisch te woord te staan in het Nederlands en Frans. Flexibiliteit, empathie en organisatorische vaardigheden zijn jouw troeven. Belangrijkste taken: - Beantwoorden van vragen via telefoon (90%), mail en chat in het Nederlands én Frans. - Actief luisteren naar klanten, commerciële kansen detecteren, en hen efficiënt helpen. - Indien nodig, doorverwijzen naar de juiste expert binnen het bedrijf. - Registreren van klantinformatie en opmerkingen. ** Als onderdeel van het sollicitatieproces stel je een motivatiebrief op en leg je enkele taal- en persoonlijkheidstesten af voor de klant. Ook ga je bij hen persoonlijk op gesprek (mogelijk in Gent). ** Opstartdatum: 3/06/2024
Brugge
38
ALLE CALLCENTERMEDEWERKER JOBS BEKIJKEN

Callcenter medewerker, jouw droomjob!

Als callcentermedewerker bel je mensen op (outbound) en/of beantwoord je telefoontjes (inbound). Maar dat is slechts de beknopte, algemene omschrijving. Je vindt in tientallen sectoren callcenterjobs met diverse invullingen:

  • prospecten contacteren om producten en diensten voor te stellen of om afspraken vast te leggen (eventueel in opdracht van een klant)

  • enquêtes afnemen

  • klachten behandelen en eventueel een compromis bedenken

  • informatie halen uit of ingeven in het computersysteem van je bedrijf

  • de helpdesk bemannen en het probleem oplossen of doorgeven aan een expert

  • klanten of prospecten te woord staan in helder Nederlands en soms in het Frans en/of Engels

  • vlot werken met nieuwe, soms op maat gemaakte communicatiekanalen om mensen te woord te staan

Wat een job als callcenter medewerker zo mooi maakt? Je helpt mensen. Echt. Elke dag. Met een slim voorstel, nuttig product, handige dienst of degelijk compromis. Niemand lost zoveel problemen op in één dag als jij!

Zo verloopt een werkdag als contactcenter medewerker.

Waar kan je werken als callcenter medewerker?

Werken als callcentermedewerker kan in ontzettend veel sectoren en regio’s. Je gaat bijvoorbeeld aan de slag op een kleinschalige klantendienst van een kmo, in een callcenter dat door andere bedrijven wordt ingezet, in een grote multinational of in een contactcenter van overheidsinstanties. Het kan allemaal. Aan jou de keuze!

Wat is het loon van een callcenter medewerker?

Callcenterjobs vind je feitelijk in alle vormen en maten. Je salaris hangt dus van ontzettend veel factoren af zoals het paritair comité (bedrijfstak), je ervaring, je expertise (indien nodig) in het product of de dienst, de sector, enzovoort. Hoeveel verdient een callcentermedewerker gemiddeld? Als uitzendmedewerker bedraagt het gemiddelde bruto uurloon € 12,42.

Natuurlijk krijg je gewoonlijk meer dan enkel een loon. Denk maar aan extralegale voordelen zoals een hospitalisatieverzekering en/of eco- en maaltijdcheques. In sommige bedrijven vullen ze je salaris zelfs aan met kortingen op de producten of diensten die ze verkopen, een trein- en busabonnement of allerlei teamevents. In sommige outbound jobs, kan je een bonus of commisie verdienen bovenop je basisloon.

Achtergrond en opleidingen voor een callcenter medewerker

Luister je graag naar mensen? Is klantgericht denken echt je ding? Dan moedigen we je absoluut aan om de sprong te wagen, met of zonder ervaring en opleiding. De vereisten voor een job als callcentermedewerker verschillen logischerwijze voor elke vacature. Natuurlijk vergroot je sowieso je kansen op een job als callcenter medewerker met een opleiding “met klanten omgaan”. Talenkennis speelt uiteraard ook in je voordeel.

En ook als je wél al ervaring hebt in dit type job, loont het de moeite om geregeld bijscholingen te volgen. Dit is een functie die voortdurend evolueert. Sommige bedrijven bieden interne trainingen aan. Voor andere vacatures is een bijscholing bij een externe partij nodig.

Volg een VDAB-opleiding tot callcenter medewerker in thuisstudie

Een opleiding in je eigen tempo? VDAB biedt je een opleiding voor callcenter medewerker van 6 maanden met 4 uur thuisstudie per week. Natuurlijk kan je deze cursus ook sneller afwerken als je dat wil.


Vaardigheden van een callcentermedewerker

Wil je werken in een callcenter? Dan komen deze vaardigheden en talenten van pas:

  • Je hebt een sterk inlevingsvermogen.

  • Je beschikt over commercieel inzicht.

  • Luisteren is je forte.

  • Je hebt voldoende doorzettingsvermogen.

  • Je bent goed in adviseren.

  • Je redeneert vlot en vlug.

  • Je zet de klant centraal.

  • Met voor jou onbekende mensen bellen schrikt je niet af.

  • Je bent stressbestendig.

  • Je overtuigingskracht is groot.

  • Heldere communicatie is je tweede natuur.

  • Je wil flexibel werken, eventueel ’s avonds of in het weekend.

  • Je bent leergierig.

Klanttevredenheid is jouw doel. Jou tevreden zien is ons doel!

Hou jezelf niet langer aan het lijntje! Is deze job op jouw lijf geschreven? Solliciteer dan nu als callcenter medewerker. En ga morgen aan de slag als callcentermedewerker aan de lijn en/of digitaal. In een sector die je boeit. Blader vliegensvlug door onze vacatures.

CALLCENTERMEDEWERKER VACATURES BEKIJKEN

Recente vacatures als callcentermedewerker

Internal sales medewerker

Op zoek naar een werkplek waar je jezelf kan ontwikkelen en je mag lachen? Naar een job met veel verantwoordelijkheid, klantencontact & vrijheid? Laat je dan verrassen door onze boeiende sector en maak kennis met the modern pest control company. Hoe ziet jouw werkdag eruit? Je bent verantwoordelijk voor de administratieve opvolging van onze klanten: offertes opstellen, verkoop ondersteunen, facturen maken & contacten opvolgen. Het opbouwen van langetermijnrelaties met de klanten staat centraal. Samen met jouw account manager, planners & technische dienst zoek je naar de beste oplossing.Je werkt als team samen om de vooropgestelde omzet te behalen. Je behandelt klachten en gaat in gesprek met de klant. Je belt particuliere aanvragen op en volgt op. Je doet de planning van onze team van bedwantsen en zorgt voor een efficiënte planning Wat is belangrijk? Wij hebben een drukke mailbox en hete telefoonlijn, je bent dus best stressbestendig en kan multitasken. Je kent jouw weg in een ERP/CRM-pakket of wil die snel leren kennen. Je hebt commerciële feeling en bent communicatief sterk.
Roeselare
39

Customer service medewerker

Onze klant in Tongeren is op zoek naar een bediende op de customer service afdeling. Als customer service medewerker heb je een uitdagend en gevarieerd takenpakket. Staat het leveren van de best mogelijke service centraal in jouw professionele carrière? Haal je voldoening uit het correct afhandelen van klantendossiers en ben je daarnaast vlot in het Frans en Nederlands? Indien dan je ogen nog eens zouden blinken bij een job in de automotive sector, dan is dit familiebedrijf wie weet voor jou wel de perfecte match! Op onze klantendienst worden alle telefonische en schriftelijke vragen van de klanten van ons bedrijf behandeld. Natuurlijk is dit ook een zeer administratieve functie, zo worden de facturen op deze afdeling gemaakt. Sta je ook graag face to face in contact met klanten? Goed nieuws! Want eens je ingewerkt bent, zou het kunnen dat je ook af en toe aan onze verhuurbalie te vinden zal zijn. Het is trouwens de ideale plaats om alle afdelingen in ons bedrijf te leren kennen. Teamwork dragen wij hoog in het vaandel!
Tongeren
40

Customer Service Medewerker - Vast Contract (Fulltime of 4/5)

Onze klant zoekt enthousiaste Klantenadviseurs voor hun groeiende team in Brugge. Je maakt het verschil door klanten telefonisch te woord te staan in het Nederlands en Frans. Flexibiliteit, empathie en organisatorische vaardigheden zijn jouw troeven. Belangrijkste taken: - Beantwoorden van vragen via telefoon (90%), mail en chat in het Nederlands én Frans. - Actief luisteren naar klanten, commerciële kansen detecteren, en hen efficiënt helpen. - Indien nodig, doorverwijzen naar de juiste expert binnen het bedrijf. - Registreren van klantinformatie en opmerkingen. ** Als onderdeel van het sollicitatieproces stel je een motivatiebrief op en leg je enkele taal- en persoonlijkheidstesten af voor de klant. Ook ga je bij hen persoonlijk op gesprek (mogelijk in Gent). ** Opstartdatum: 3/06/2024
Brugge
38
ALLE CALLCENTERMEDEWERKER JOBS BEKIJKEN