We zijn onze website aan het verbeteren. Hierdoor werken mogelijk nog niet alle functionaliteiten optimaal. Loop je ergens vast? Stuur zeker je vraag door via ons contactformulier. We helpen je snel verder.

Waarom werken als callcentermedewerker via Asap

Dat is een topidee. Want met meer dan 35 jaar ervaring in uitzendarbeid in ontelbaar veel sectoren, kennen wij de arbeidsmarkt op ons duimpje en weten wij je precies te matchen aan die functie die je als gegoten zit. Sla met Asap je droomjob aan de haak!

Wat is een callcentermedewerker?

Denk je bij een callcenter automatisch aan een volledige werkdag met een koptelefoon? Dat kan inderdaad een belangrijk deel van je job als callcentermedewerker zijn: op een klantvriendelijke manier telefoontjes plegen en ontvangen. Maar vergis je niet: het houdt veel meer in dan dat. Soms komen er zelfs nog weinig telefoongesprekken bij kijken en beantwoord je vragen via sociale media of een ander communicatiekanaal. Tijden veranderen!

Wie in een contactcenter werkt, heeft een erg veelzijdige job. Als callcenter medewerker kun je immers in verschillende sectoren terechtkomen. Je spreekt dagelijks met bedrijven en/of particulieren. Je hebt zelf kennis van zaken over het product of de dienst die je bedrijf aanbiedt. Óf je fungeert als eerste aanspreekpunt en verwijst door naar de geschikte expert. Werken in een callcenter garandeert je een afwisselende job, dat is zeker.

Vlot en correct communiceren, graag met mensen omgaan, probleemoplossend denken, een sympathiek uithangbord zijn voor je bedrijf of klant en vriendelijk blijven zélfs als je gesprekspartner dat niet is, het zijn talenten die sowieso van pas komen als contactcentermedewerker.

Lees verder en ontdek de jobinhoud, gemiddelde lonen, vaardigheden, opleidingen én vacatures voor callcenterjobs.

5 mythes over werken in een contact center ontkracht

Recente vacatures als callcentermedewerker

Inside sales NL/FR te Hasselt

Wij zijn dringend op zoek naar een Tweetalige Commercieel Binnendienst Medewerker. Je benadert bedrijven in opdracht van onze klanten. Dit doe je door telefonische prospectie uit te voeren. Vaak neem je contact om een afspraak te maken of om een dienst of product aan te bieden. De gesprekken variëren van een eenvoudige registratie tot het aanbieden van of adviseren over complexe diensten. Je neemt telefonisch contact op met bedrijven en biedt producten aan. Je beheert (alleen of in team) een project van A tot Z en draagt hiervoor je verantwoordelijkheid. Je werkt nauw samen met de klant en onderneemt briefings en de-briefings. Je past commerciële technieken toe en behaalt de vooropgestelde resultaten. Je volgt de richtlijnen van onze klant, maar brengt ook zeker je eigenheid in tijdens het gesprek. Je verwerkt rapporten, statistieken en analyseert cijfers. Je helpt klanten snel en efficiënt verder door goed te luisteren, hun vragen te beantwoorden en indien nodig de administratieve verwerking uit te voeren.

Hasselt
38
Optie vast na interim

Customer service medewerker/Dispatcher pechverhelping NL/ENG te Hasselt

Voor onze klant te Hasselt, zijn we op zoek naar een Coördinator depannage platform (dispatcher) met een zeer goed talenkennis. Taken: Je bent het 1ste aanspreekpunt in geval van problemen (pech onderweg) van de klanten (chauffeurs, planners, managers van internationale logistieke bedrijven). Je bent verantwoordelijk voor het vlotte verloop van de geregistreerde incidenten en dit van A tot Z. Je zorgt voor de aansturing van de juiste partner (lokale hersteller).

Hasselt
38

Customer care B2B medewerker

Als Customer Care B2B Medewerker in de afdeling Total Gas & Power (m/v) ben je verantwoordelijk voor het bijstaan van onze klanten en het opvolgen van hun dossiers. Wat houden jouw taken concreet in: •Een professionele eerste lijn support verzorgen voor onze klanten en een snelle commerciële behandeling van de verschillende verzoeken en klachten. Deze verzoeken kunnen heel uitlopend zijn: oFacturatie oOpvolging van betalingen oLeveringspunten openen en sluiten oOpvolging dagelijkse levering o… •Samenwerken met de sales ploegen en hen ondersteuning geven. •Intern coördineren met de verschillende afdelingen om de verzoeken op te volgen en goede communicatie naar de klant toe verzorgen. •Verschillende rapporteringen opstellen op vraag van de klanten. •Je bent verantwoordelijk voor de voortdurende verbetering van de klantentevredenheid.

Liège
ALLE CALLCENTERMEDEWERKER JOBS BEKIJKEN

Callcenter medewerker, jouw droomjob!

Als callcentermedewerker bel je mensen op (outbound) en/of beantwoord je telefoontjes (inbound). Maar dat is slechts de beknopte, algemene omschrijving. Je vindt in tientallen sectoren callcenterjobs met diverse invullingen:

  • prospecten contacteren om producten en diensten voor te stellen of om afspraken vast te leggen (eventueel in opdracht van een klant)

  • enquêtes afnemen

  • klachten behandelen en eventueel een compromis bedenken

  • informatie halen uit of ingeven in het computersysteem van je bedrijf

  • de helpdesk bemannen en het probleem oplossen of doorgeven aan een expert

  • klanten of prospecten te woord staan in helder Nederlands en soms in het Frans en/of Engels

  • vlot werken met nieuwe, soms op maat gemaakte communicatiekanalen om mensen te woord te staan

Wat een job als callcenter medewerker zo mooi maakt? Je helpt mensen. Echt. Elke dag. Met een slim voorstel, nuttig product, handige dienst of degelijk compromis. Niemand lost zoveel problemen op in één dag als jij!

Zo verloopt een werkdag als contactcenter medewerker.

Waar kan je werken als callcenter medewerker?

Werken als callcentermedewerker kan in ontzettend veel sectoren en regio’s. Je gaat bijvoorbeeld aan de slag op een kleinschalige klantendienst van een kmo, in een callcenter dat door andere bedrijven wordt ingezet, in een grote multinational of in een contactcenter van overheidsinstanties. Het kan allemaal. Aan jou de keuze!

Wist je dat er een pak meer vacatures voor contactcenter medewerkers zijn in Vlaanderen dan in Wallonië en Brussel?

Wat is het loon van een callcenter medewerker?

Callcenterjobs vind je feitelijk in alle vormen en maten. Je salaris hangt dus van ontzettend veel factoren af zoals het paritair comité (bedrijfstak), je ervaring, je expertise (indien nodig) in het product of de dienst, de sector, enzovoort. Hoeveel verdient een callcentermedewerker gemiddeld? Als uitzendmedewerker bedraagt het gemiddelde bruto uurloon € 12,42.

Natuurlijk krijg je gewoonlijk meer dan enkel een loon. Denk maar aan extralegale voordelen zoals een hospitalisatieverzekering en/of eco- en maaltijdcheques. In sommige bedrijven vullen ze je salaris zelfs aan met kortingen op de producten of diensten die ze verkopen, een trein- en busabonnement of allerlei teamevents. In sommige outbound jobs, kan je een bonus of commisie verdienen bovenop je basisloon.

Achtergrond en opleidingen voor een callcenter medewerker

Luister je graag naar mensen? Is klantgericht denken echt je ding? Dan moedigen we je absoluut aan om de sprong te wagen, met of zonder ervaring en opleiding. De vereisten voor een job als callcentermedewerker verschillen logischerwijze voor elke vacature. Natuurlijk vergroot je sowieso je kansen op een job als callcenter medewerker met een opleiding “met klanten omgaan”. Talenkennis speelt uiteraard ook in je voordeel.

En ook als je wél al ervaring hebt in dit type job, loont het de moeite om geregeld bijscholingen te volgen. Dit is een functie die voortdurend evolueert. Sommige bedrijven bieden interne trainingen aan. Voor andere vacatures is een bijscholing bij een externe partij nodig.

Volg een VDAB-opleiding tot callcenter medewerker in thuisstudie

Een opleiding in je eigen tempo? VDAB biedt je een opleiding voor callcenter medewerker van 6 maanden met 4 uur thuisstudie per week. Natuurlijk kan je deze cursus ook sneller afwerken als je dat wil.

Een opleiding in je eigen tempo? VDAB biedt je een opleiding voor callcenter medewerker van 6 maanden met 4 uur thuisstudie per week. Natuurlijk kan je deze cursus ook sneller afwerken als je dat wil.


Vaardigheden van een callcentermedewerker

Wil je werken in een callcenter? Dan komen deze vaardigheden en talenten van pas:

  • Je hebt een sterk inlevingsvermogen.

  • Je beschikt over commercieel inzicht.

  • Luisteren is je forte.

  • Je hebt voldoende doorzettingsvermogen.

  • Je bent goed in adviseren.

  • Je redeneert vlot en vlug.

  • Je zet de klant centraal.

  • Met voor jou onbekende mensen bellen schrikt je niet af.

  • Je bent stressbestendig.

  • Je overtuigingskracht is groot.

  • Heldere communicatie is je tweede natuur.

  • Je wil flexibel werken, eventueel ’s avonds of in het weekend.

  • Je bent leergierig.

Klanttevredenheid is jouw doel. Jou tevreden zien is ons doel!

Hou jezelf niet langer aan het lijntje! Is deze job op jouw lijf geschreven? Solliciteer dan nu als callcenter medewerker. Ga morgen aan de slag. Als callcentermedewerker aan de lijn en/of digitaal. In een sector die je boeit. Blader vliegensvlug door onze vacatures.

CALLCENTERMEDEWERKER VACATURES BEKIJKEN

Recente vacatures als callcentermedewerker

Inside sales NL/FR te Hasselt

Wij zijn dringend op zoek naar een Tweetalige Commercieel Binnendienst Medewerker. Je benadert bedrijven in opdracht van onze klanten. Dit doe je door telefonische prospectie uit te voeren. Vaak neem je contact om een afspraak te maken of om een dienst of product aan te bieden. De gesprekken variëren van een eenvoudige registratie tot het aanbieden van of adviseren over complexe diensten. Je neemt telefonisch contact op met bedrijven en biedt producten aan. Je beheert (alleen of in team) een project van A tot Z en draagt hiervoor je verantwoordelijkheid. Je werkt nauw samen met de klant en onderneemt briefings en de-briefings. Je past commerciële technieken toe en behaalt de vooropgestelde resultaten. Je volgt de richtlijnen van onze klant, maar brengt ook zeker je eigenheid in tijdens het gesprek. Je verwerkt rapporten, statistieken en analyseert cijfers. Je helpt klanten snel en efficiënt verder door goed te luisteren, hun vragen te beantwoorden en indien nodig de administratieve verwerking uit te voeren.

Hasselt
38
Optie vast na interim

Customer service medewerker/Dispatcher pechverhelping NL/ENG te Hasselt

Voor onze klant te Hasselt, zijn we op zoek naar een Coördinator depannage platform (dispatcher) met een zeer goed talenkennis. Taken: Je bent het 1ste aanspreekpunt in geval van problemen (pech onderweg) van de klanten (chauffeurs, planners, managers van internationale logistieke bedrijven). Je bent verantwoordelijk voor het vlotte verloop van de geregistreerde incidenten en dit van A tot Z. Je zorgt voor de aansturing van de juiste partner (lokale hersteller).

Hasselt
38

Customer care B2B medewerker

Als Customer Care B2B Medewerker in de afdeling Total Gas & Power (m/v) ben je verantwoordelijk voor het bijstaan van onze klanten en het opvolgen van hun dossiers. Wat houden jouw taken concreet in: •Een professionele eerste lijn support verzorgen voor onze klanten en een snelle commerciële behandeling van de verschillende verzoeken en klachten. Deze verzoeken kunnen heel uitlopend zijn: oFacturatie oOpvolging van betalingen oLeveringspunten openen en sluiten oOpvolging dagelijkse levering o… •Samenwerken met de sales ploegen en hen ondersteuning geven. •Intern coördineren met de verschillende afdelingen om de verzoeken op te volgen en goede communicatie naar de klant toe verzorgen. •Verschillende rapporteringen opstellen op vraag van de klanten. •Je bent verantwoordelijk voor de voortdurende verbetering van de klantentevredenheid.

Liège
ALLE CALLCENTERMEDEWERKER JOBS BEKIJKEN