Waarom werken als callcentermedewerker via Asap

Dat is een topidee. Want met meer dan 40 jaar ervaring in uitzendarbeid in ontelbaar veel sectoren, kennen wij de arbeidsmarkt op ons duimpje en weten wij je precies te matchen aan die functie die je als gegoten zit. Sla met Asap je droomjob aan de haak!

Wat is een callcentermedewerker?

Denk je bij een callcenter automatisch aan een volledige werkdag met een koptelefoon? Dat kan inderdaad een belangrijk deel van je job als callcentermedewerker zijn: op een klantvriendelijke manier telefoontjes plegen en ontvangen. Maar vergis je niet: het houdt veel meer in dan dat. Soms komen er zelfs nog weinig telefoongesprekken bij kijken en beantwoord je vragen via sociale media of een ander communicatiekanaal. Tijden veranderen!

Wie in een contactcenter werkt, heeft een erg veelzijdige job. Als callcenter medewerker kun je immers in verschillende sectoren terechtkomen. Je spreekt dagelijks met bedrijven en/of particulieren. Je hebt zelf kennis van zaken over het product of de dienst die je bedrijf aanbiedt. Óf je fungeert als eerste aanspreekpunt en verwijst door naar de geschikte expert. Werken in een callcenter garandeert je een afwisselende job, dat is zeker.

Vlot en correct communiceren, graag met mensen omgaan, probleemoplossend denken, een sympathiek uithangbord zijn voor je bedrijf of klant en vriendelijk blijven zélfs als je gesprekspartner dat niet is, het zijn talenten die sowieso van pas komen als contactcentermedewerker.

Lees verder en ontdek de jobinhoud, gemiddelde lonen, vaardigheden, opleidingen én vacatures voor callcenterjobs.

5 mythes over werken in een contact center ontkracht

Recente vacatures als callcentermedewerker

Customer Service Medewerker

Onze klant, te Bornem, is dé betrouwbare lokale partner die innovatieve en duurzame medische oplossingen biedt aan de gezondheidssector. Zij zijn op zoek naar een customer service medewerker die graag het team komt versterken. Wat ga je doen? - Je bent een administratieve duizendpoot die klanten graag verder helpt en je gaat graag net die stap verder om de tevreden klanten de perfecte service te garanderen - Je treedt op als eerste aanspreekpunt voor klanten, je geeft informatie over producten, prijzen, bestellingen etc... - Je staat in voor de administratieve verwerking van bestellingen, mails, etc. Je maakt offertes en verzorgt de facturatie - Je volgt binnenkomende klachten op, analyseert ze en gaat op zoek naar de best mogelijke oplossing voor de klant
Bornem
38

ICT support engineer

ICT Support Engineer – Internationale speler in de voedingssector Ben jij een klantgerichte probleemoplosser met een passie voor IT? Dan hebben wij een boeiende uitdaging voor jou. Voor een toonaangevend en technologisch vooruitstrevend bedrijf in de industriële voedingssector zoeken we een gedreven ICT Support Engineer. Je komt terecht in een warme, mensgerichte organisatie met vestigingen in zeven landen en het hoofdkantoor in Kontich. Jouw rol Als ICT Support Engineer ben jij het eerste aanspreekpunt voor collega’s bij IT-gerelateerde vragen. Dankzij jouw snelle en efficiënte ondersteuning kunnen meer dan 170 medewerkers – verspreid over verschillende internationale locaties – vlot digitaal werken. Wat ga je doen? - Verlenen van first line support aan interne gebruikers, zowel lokaal als op afstand - Oplossen van eenvoudige server- en netwerkproblemen - Registreren van meldingen in het ticketingsysteem en documenteren van oplossingen in kennisartikels - Aanmaken van accounts voor nieuwe medewerkers en geven van basis-IT-training - Meedenken over en implementeren van monitoringsoplossingen voor de infrastructuur - Actieve deelname aan IT-projecten en verbeterinitiatieven - Rapporteren aan de ICT Manager Jouw profiel - Je hebt een passie voor IT en een klantgerichte houding - Je communiceert vlot in het Nederlands en bij voorkeur ook in het Engels - Je werkt gestructureerd en zelfstandig - Je beschikt over basiskennis van netwerken, Windows-omgevingen en Office 365 - Ervaring met ticketingsystemen is een pluspunt Wat mag je verwachten? - Een mensgerichte werkomgeving binnen een groeiende, internationale organisatie - Ruimte voor initiatief, innovatie en persoonlijke ontwikkeling - Een aantrekkelijk salarispakket met extralegale voordelen - Flexibiliteit en een gezonde werk-privébalans Ben jij klaar om impact te maken in een internationale context? Solliciteer vandaag nog en versterk ons IT-team in Kontich.
Aartselaar
40

Call Agent

Hou jij van klanten verder helpen en administratie? Dan ben jij de kandidaat dat we zoeken! We zijn opzoek naar Customer Services Agents. Als frontline agent bied je telefonische ondersteuning aan de gebruikers van de informaticatoepassingen die ter beschikking gesteld worden van de burgers en ondernemingen (sector van de sociale zekerheid en andere openbare instellingen). Je verwerkt dus zowel de technische aspecten als de administratieve vragen. Je informeert en adviseert je gesprekspartners of lost hun problemen op (indien nodig schakel je hun oproep door naar de geschikte persoon). Je brengt elke oproep in Siebel in en creëert een "service request" voor elke verwerkte oproep.
Sint-Gillis
38
ALLE CALLCENTERMEDEWERKER JOBS BEKIJKEN

Callcenter medewerker, jouw droomjob!

Als callcentermedewerker bel je mensen op (outbound) en/of beantwoord je telefoontjes (inbound). Maar dat is slechts de beknopte, algemene omschrijving. Je vindt in tientallen sectoren callcenterjobs met diverse invullingen:

  • prospecten contacteren om producten en diensten voor te stellen of om afspraken vast te leggen (eventueel in opdracht van een klant)

  • enquêtes afnemen

  • klachten behandelen en eventueel een compromis bedenken

  • informatie halen uit of ingeven in het computersysteem van je bedrijf

  • de helpdesk bemannen en het probleem oplossen of doorgeven aan een expert

  • klanten of prospecten te woord staan in helder Nederlands en soms in het Frans en/of Engels

  • vlot werken met nieuwe, soms op maat gemaakte communicatiekanalen om mensen te woord te staan

Wat een job als callcenter medewerker zo mooi maakt? Je helpt mensen. Echt. Elke dag. Met een slim voorstel, nuttig product, handige dienst of degelijk compromis. Niemand lost zoveel problemen op in één dag als jij!

Zo verloopt een werkdag als contactcenter medewerker.

Waar kan je werken als callcenter medewerker?

Werken als callcentermedewerker kan in ontzettend veel sectoren en regio’s. Je gaat bijvoorbeeld aan de slag op een kleinschalige klantendienst van een kmo, in een callcenter dat door andere bedrijven wordt ingezet, in een grote multinational of in een contactcenter van overheidsinstanties. Het kan allemaal. Aan jou de keuze!

Wat is het loon van een callcenter medewerker?

Callcenterjobs vind je feitelijk in alle vormen en maten. Je salaris hangt dus van ontzettend veel factoren af zoals het paritair comité (bedrijfstak), je ervaring, je expertise (indien nodig) in het product of de dienst, de sector, enzovoort. Hoeveel verdient een callcentermedewerker gemiddeld? Als uitzendmedewerker bedraagt het gemiddelde bruto uurloon € 12,42.

Natuurlijk krijg je gewoonlijk meer dan enkel een loon. Denk maar aan extralegale voordelen zoals een hospitalisatieverzekering en/of eco- en maaltijdcheques. In sommige bedrijven vullen ze je salaris zelfs aan met kortingen op de producten of diensten die ze verkopen, een trein- en busabonnement of allerlei teamevents. In sommige outbound jobs, kan je een bonus of commisie verdienen bovenop je basisloon.

Achtergrond en opleidingen voor een callcenter medewerker

Luister je graag naar mensen? Is klantgericht denken echt je ding? Dan moedigen we je absoluut aan om de sprong te wagen, met of zonder ervaring en opleiding. De vereisten voor een job als callcentermedewerker verschillen logischerwijze voor elke vacature. Natuurlijk vergroot je sowieso je kansen op een job als callcenter medewerker met een opleiding “met klanten omgaan”. Talenkennis speelt uiteraard ook in je voordeel.

En ook als je wél al ervaring hebt in dit type job, loont het de moeite om geregeld bijscholingen te volgen. Dit is een functie die voortdurend evolueert. Sommige bedrijven bieden interne trainingen aan. Voor andere vacatures is een bijscholing bij een externe partij nodig.

Volg een VDAB-opleiding tot callcenter medewerker in thuisstudie

Een opleiding in je eigen tempo? VDAB biedt je een opleiding voor callcenter medewerker van 6 maanden met 4 uur thuisstudie per week. Natuurlijk kan je deze cursus ook sneller afwerken als je dat wil.


Vaardigheden van een callcentermedewerker

Wil je werken in een callcenter? Dan komen deze vaardigheden en talenten van pas:

  • Je hebt een sterk inlevingsvermogen.

  • Je beschikt over commercieel inzicht.

  • Luisteren is je forte.

  • Je hebt voldoende doorzettingsvermogen.

  • Je bent goed in adviseren.

  • Je redeneert vlot en vlug.

  • Je zet de klant centraal.

  • Met voor jou onbekende mensen bellen schrikt je niet af.

  • Je bent stressbestendig.

  • Je overtuigingskracht is groot.

  • Heldere communicatie is je tweede natuur.

  • Je wil flexibel werken, eventueel ’s avonds of in het weekend.

  • Je bent leergierig.

Klanttevredenheid is jouw doel. Jou tevreden zien is ons doel!

Hou jezelf niet langer aan het lijntje! Is deze job op jouw lijf geschreven? Solliciteer dan nu als callcenter medewerker. En ga morgen aan de slag als callcentermedewerker aan de lijn en/of digitaal. In een sector die je boeit. Blader vliegensvlug door onze vacatures.

CALLCENTERMEDEWERKER VACATURES BEKIJKEN

Recente vacatures als callcentermedewerker

Customer Service Medewerker

Onze klant, te Bornem, is dé betrouwbare lokale partner die innovatieve en duurzame medische oplossingen biedt aan de gezondheidssector. Zij zijn op zoek naar een customer service medewerker die graag het team komt versterken. Wat ga je doen? - Je bent een administratieve duizendpoot die klanten graag verder helpt en je gaat graag net die stap verder om de tevreden klanten de perfecte service te garanderen - Je treedt op als eerste aanspreekpunt voor klanten, je geeft informatie over producten, prijzen, bestellingen etc... - Je staat in voor de administratieve verwerking van bestellingen, mails, etc. Je maakt offertes en verzorgt de facturatie - Je volgt binnenkomende klachten op, analyseert ze en gaat op zoek naar de best mogelijke oplossing voor de klant
Bornem
38

ICT support engineer

ICT Support Engineer – Internationale speler in de voedingssector Ben jij een klantgerichte probleemoplosser met een passie voor IT? Dan hebben wij een boeiende uitdaging voor jou. Voor een toonaangevend en technologisch vooruitstrevend bedrijf in de industriële voedingssector zoeken we een gedreven ICT Support Engineer. Je komt terecht in een warme, mensgerichte organisatie met vestigingen in zeven landen en het hoofdkantoor in Kontich. Jouw rol Als ICT Support Engineer ben jij het eerste aanspreekpunt voor collega’s bij IT-gerelateerde vragen. Dankzij jouw snelle en efficiënte ondersteuning kunnen meer dan 170 medewerkers – verspreid over verschillende internationale locaties – vlot digitaal werken. Wat ga je doen? - Verlenen van first line support aan interne gebruikers, zowel lokaal als op afstand - Oplossen van eenvoudige server- en netwerkproblemen - Registreren van meldingen in het ticketingsysteem en documenteren van oplossingen in kennisartikels - Aanmaken van accounts voor nieuwe medewerkers en geven van basis-IT-training - Meedenken over en implementeren van monitoringsoplossingen voor de infrastructuur - Actieve deelname aan IT-projecten en verbeterinitiatieven - Rapporteren aan de ICT Manager Jouw profiel - Je hebt een passie voor IT en een klantgerichte houding - Je communiceert vlot in het Nederlands en bij voorkeur ook in het Engels - Je werkt gestructureerd en zelfstandig - Je beschikt over basiskennis van netwerken, Windows-omgevingen en Office 365 - Ervaring met ticketingsystemen is een pluspunt Wat mag je verwachten? - Een mensgerichte werkomgeving binnen een groeiende, internationale organisatie - Ruimte voor initiatief, innovatie en persoonlijke ontwikkeling - Een aantrekkelijk salarispakket met extralegale voordelen - Flexibiliteit en een gezonde werk-privébalans Ben jij klaar om impact te maken in een internationale context? Solliciteer vandaag nog en versterk ons IT-team in Kontich.
Aartselaar
40

Call Agent

Hou jij van klanten verder helpen en administratie? Dan ben jij de kandidaat dat we zoeken! We zijn opzoek naar Customer Services Agents. Als frontline agent bied je telefonische ondersteuning aan de gebruikers van de informaticatoepassingen die ter beschikking gesteld worden van de burgers en ondernemingen (sector van de sociale zekerheid en andere openbare instellingen). Je verwerkt dus zowel de technische aspecten als de administratieve vragen. Je informeert en adviseert je gesprekspartners of lost hun problemen op (indien nodig schakel je hun oproep door naar de geschikte persoon). Je brengt elke oproep in Siebel in en creëert een "service request" voor elke verwerkte oproep.
Sint-Gillis
38
ALLE CALLCENTERMEDEWERKER JOBS BEKIJKEN