Waarom werken als callcentermedewerker via Asap

Dat is een topidee. Want met meer dan 40 jaar ervaring in uitzendarbeid in ontelbaar veel sectoren, kennen wij de arbeidsmarkt op ons duimpje en weten wij je precies te matchen aan die functie die je als gegoten zit. Sla met Asap je droomjob aan de haak!

Wat is een callcentermedewerker?

Denk je bij een callcenter automatisch aan een volledige werkdag met een koptelefoon? Dat kan inderdaad een belangrijk deel van je job als callcentermedewerker zijn: op een klantvriendelijke manier telefoontjes plegen en ontvangen. Maar vergis je niet: het houdt veel meer in dan dat. Soms komen er zelfs nog weinig telefoongesprekken bij kijken en beantwoord je vragen via sociale media of een ander communicatiekanaal. Tijden veranderen!

Wie in een contactcenter werkt, heeft een erg veelzijdige job. Als callcenter medewerker kun je immers in verschillende sectoren terechtkomen. Je spreekt dagelijks met bedrijven en/of particulieren. Je hebt zelf kennis van zaken over het product of de dienst die je bedrijf aanbiedt. Óf je fungeert als eerste aanspreekpunt en verwijst door naar de geschikte expert. Werken in een callcenter garandeert je een afwisselende job, dat is zeker.

Vlot en correct communiceren, graag met mensen omgaan, probleemoplossend denken, een sympathiek uithangbord zijn voor je bedrijf of klant en vriendelijk blijven zélfs als je gesprekspartner dat niet is, het zijn talenten die sowieso van pas komen als contactcentermedewerker.

Lees verder en ontdek de jobinhoud, gemiddelde lonen, vaardigheden, opleidingen én vacatures voor callcenterjobs.

5 mythes over werken in een contact center ontkracht

Recente vacatures als callcentermedewerker

Call Agent

Ben je gepassioneerd door administratie en hou je ervan om klanten telefonisch te verwelkomen? Dan ben jij de ideale kandidaat! Functieomschrijving : - Klantenadviseur: de klantenadviseur behandelt de verzoeken van klanten op afstand of face-to-face, volgens de door het bedrijf vastgestelde procedures. Deze verzoeken kunnen worden ingediend via telefoon, post, e-mail of een ander communicatiekanaal. - Luisteren naar klanten: de klantenadviseur identificeert de behoeften van de klant, herformuleert het verzoek en analyseert de mogelijke oplossingen. Hij/zij stelt de meest geschikte oplossing voor of schakelt de oproep door naar een hoger informatieniveau indien nodig. Alle informatie die van de klant wordt ontvangen en doorgegeven, wordt geregistreerd in de opvolgingssoftware (CRM) volgens de codes en normen van het bedrijf. - Naleving van instructies: de klantenadviseur volgt de vastgestelde instructies en procedures op, rekening houdend met de wijzigingen die door de supervisor worden aangekondigd (script, handleiding, technische fiche…). Hij/zij zorgt ervoor dat de kwaliteitsnormen van de klantenservice en het huishoudelijk reglement worden nageleefd.
Brussel
38

Back-office medewerker (team Customer Service) tijdelijk!

Als tijdelijke onmisbare schakel in ons customer service team, ben je de brug tussen onze klanten en de operations. Je krijgt de verantwoordelijkheid voor het beheren en verwerken van cruciale data. - Orderverwerking: Zorg voor tijdige en nauwkeurige verwerking van klantenorders. Je voert bestellingen in, controleert de gegevens, voert wijzigingen door, en communiceert eventuele tekorten met de betrokkenen. - Order- en Leeggoedbeheer: Volg de order- en leeggoedstromen op. Je voorziet in de behoefte aan leeggoed voor verschillende afdelingen, registreert palletstanden, en organiseert de ophaling van leeggoed. Controle van aankoopfacturen behoort ook tot jouw takenpakket. - Communicatie: Garandeer uitstekende communicatie, zowel intern als extern. In Nederlands, Engels en Frans. - Administratieve Taken: Voer diverse administratieve taken tijdig en correct uit, zoals de dagelijkse verwerking van klantenorders, opvolging van facturatie, en opstellen van creditnota’s. - Masterdata Management: Als back-up masterdata beheerder zorg je voor het tijdig en correct aanmaken van nieuwe master data in diverse IT-applicaties en controleer je bestaande data in lijn met interne communicatie (bijv. productlanceringen, verpakkingsmethodes, rapportages, ...).
Sint-Katelijne-Waver
38

Customer service medewerker energiesector

Als customer service medewerker werk je in een omgeving waar je communicatie- en entertainmentproducten, -diensten en/of oplossingen voorstelt. - Het verstrekken van telefonische ondersteuning aan klanten met vragen met betrekking tot hun facturen, abonnementen, of het aanpassen van hun contract. - Aandachtig luisteren naar de zorgen en behoeften van de klanten, en hen op een empathische wijze geruststellen. - Het identificeren van problemen en het aanbieden van snelle en effectieve oplossingen. - Het stellen van doelgerichte vragen om snel tot de kern van het probleem te komen en het vervolgens zo spoedig mogelijk oplossen. - Het documenteren van alle interacties en zorgen voor een nauwkeurige registratie in het systeem. Het is een inbound functie customer care en residentiële sales. Heb je vragen of wil je direct contact opnemen? Stuur ons gerust een bericht via WhatsApp op +32 473 98 55 43.
Loncin
38
ALLE CALLCENTERMEDEWERKER JOBS BEKIJKEN

Callcenter medewerker, jouw droomjob!

Als callcentermedewerker bel je mensen op (outbound) en/of beantwoord je telefoontjes (inbound). Maar dat is slechts de beknopte, algemene omschrijving. Je vindt in tientallen sectoren callcenterjobs met diverse invullingen:

  • prospecten contacteren om producten en diensten voor te stellen of om afspraken vast te leggen (eventueel in opdracht van een klant)

  • enquêtes afnemen

  • klachten behandelen en eventueel een compromis bedenken

  • informatie halen uit of ingeven in het computersysteem van je bedrijf

  • de helpdesk bemannen en het probleem oplossen of doorgeven aan een expert

  • klanten of prospecten te woord staan in helder Nederlands en soms in het Frans en/of Engels

  • vlot werken met nieuwe, soms op maat gemaakte communicatiekanalen om mensen te woord te staan

Wat een job als callcenter medewerker zo mooi maakt? Je helpt mensen. Echt. Elke dag. Met een slim voorstel, nuttig product, handige dienst of degelijk compromis. Niemand lost zoveel problemen op in één dag als jij!

Zo verloopt een werkdag als contactcenter medewerker.

Waar kan je werken als callcenter medewerker?

Werken als callcentermedewerker kan in ontzettend veel sectoren en regio’s. Je gaat bijvoorbeeld aan de slag op een kleinschalige klantendienst van een kmo, in een callcenter dat door andere bedrijven wordt ingezet, in een grote multinational of in een contactcenter van overheidsinstanties. Het kan allemaal. Aan jou de keuze!

Wat is het loon van een callcenter medewerker?

Callcenterjobs vind je feitelijk in alle vormen en maten. Je salaris hangt dus van ontzettend veel factoren af zoals het paritair comité (bedrijfstak), je ervaring, je expertise (indien nodig) in het product of de dienst, de sector, enzovoort. Hoeveel verdient een callcentermedewerker gemiddeld? Als uitzendmedewerker bedraagt het gemiddelde bruto uurloon € 12,42.

Natuurlijk krijg je gewoonlijk meer dan enkel een loon. Denk maar aan extralegale voordelen zoals een hospitalisatieverzekering en/of eco- en maaltijdcheques. In sommige bedrijven vullen ze je salaris zelfs aan met kortingen op de producten of diensten die ze verkopen, een trein- en busabonnement of allerlei teamevents. In sommige outbound jobs, kan je een bonus of commisie verdienen bovenop je basisloon.

Achtergrond en opleidingen voor een callcenter medewerker

Luister je graag naar mensen? Is klantgericht denken echt je ding? Dan moedigen we je absoluut aan om de sprong te wagen, met of zonder ervaring en opleiding. De vereisten voor een job als callcentermedewerker verschillen logischerwijze voor elke vacature. Natuurlijk vergroot je sowieso je kansen op een job als callcenter medewerker met een opleiding “met klanten omgaan”. Talenkennis speelt uiteraard ook in je voordeel.

En ook als je wél al ervaring hebt in dit type job, loont het de moeite om geregeld bijscholingen te volgen. Dit is een functie die voortdurend evolueert. Sommige bedrijven bieden interne trainingen aan. Voor andere vacatures is een bijscholing bij een externe partij nodig.

Volg een VDAB-opleiding tot callcenter medewerker in thuisstudie

Een opleiding in je eigen tempo? VDAB biedt je een opleiding voor callcenter medewerker van 6 maanden met 4 uur thuisstudie per week. Natuurlijk kan je deze cursus ook sneller afwerken als je dat wil.


Vaardigheden van een callcentermedewerker

Wil je werken in een callcenter? Dan komen deze vaardigheden en talenten van pas:

  • Je hebt een sterk inlevingsvermogen.

  • Je beschikt over commercieel inzicht.

  • Luisteren is je forte.

  • Je hebt voldoende doorzettingsvermogen.

  • Je bent goed in adviseren.

  • Je redeneert vlot en vlug.

  • Je zet de klant centraal.

  • Met voor jou onbekende mensen bellen schrikt je niet af.

  • Je bent stressbestendig.

  • Je overtuigingskracht is groot.

  • Heldere communicatie is je tweede natuur.

  • Je wil flexibel werken, eventueel ’s avonds of in het weekend.

  • Je bent leergierig.

Klanttevredenheid is jouw doel. Jou tevreden zien is ons doel!

Hou jezelf niet langer aan het lijntje! Is deze job op jouw lijf geschreven? Solliciteer dan nu als callcenter medewerker. En ga morgen aan de slag als callcentermedewerker aan de lijn en/of digitaal. In een sector die je boeit. Blader vliegensvlug door onze vacatures.

CALLCENTERMEDEWERKER VACATURES BEKIJKEN

Recente vacatures als callcentermedewerker

Call Agent

Ben je gepassioneerd door administratie en hou je ervan om klanten telefonisch te verwelkomen? Dan ben jij de ideale kandidaat! Functieomschrijving : - Klantenadviseur: de klantenadviseur behandelt de verzoeken van klanten op afstand of face-to-face, volgens de door het bedrijf vastgestelde procedures. Deze verzoeken kunnen worden ingediend via telefoon, post, e-mail of een ander communicatiekanaal. - Luisteren naar klanten: de klantenadviseur identificeert de behoeften van de klant, herformuleert het verzoek en analyseert de mogelijke oplossingen. Hij/zij stelt de meest geschikte oplossing voor of schakelt de oproep door naar een hoger informatieniveau indien nodig. Alle informatie die van de klant wordt ontvangen en doorgegeven, wordt geregistreerd in de opvolgingssoftware (CRM) volgens de codes en normen van het bedrijf. - Naleving van instructies: de klantenadviseur volgt de vastgestelde instructies en procedures op, rekening houdend met de wijzigingen die door de supervisor worden aangekondigd (script, handleiding, technische fiche…). Hij/zij zorgt ervoor dat de kwaliteitsnormen van de klantenservice en het huishoudelijk reglement worden nageleefd.
Brussel
38

Back-office medewerker (team Customer Service) tijdelijk!

Als tijdelijke onmisbare schakel in ons customer service team, ben je de brug tussen onze klanten en de operations. Je krijgt de verantwoordelijkheid voor het beheren en verwerken van cruciale data. - Orderverwerking: Zorg voor tijdige en nauwkeurige verwerking van klantenorders. Je voert bestellingen in, controleert de gegevens, voert wijzigingen door, en communiceert eventuele tekorten met de betrokkenen. - Order- en Leeggoedbeheer: Volg de order- en leeggoedstromen op. Je voorziet in de behoefte aan leeggoed voor verschillende afdelingen, registreert palletstanden, en organiseert de ophaling van leeggoed. Controle van aankoopfacturen behoort ook tot jouw takenpakket. - Communicatie: Garandeer uitstekende communicatie, zowel intern als extern. In Nederlands, Engels en Frans. - Administratieve Taken: Voer diverse administratieve taken tijdig en correct uit, zoals de dagelijkse verwerking van klantenorders, opvolging van facturatie, en opstellen van creditnota’s. - Masterdata Management: Als back-up masterdata beheerder zorg je voor het tijdig en correct aanmaken van nieuwe master data in diverse IT-applicaties en controleer je bestaande data in lijn met interne communicatie (bijv. productlanceringen, verpakkingsmethodes, rapportages, ...).
Sint-Katelijne-Waver
38

Customer service medewerker energiesector

Als customer service medewerker werk je in een omgeving waar je communicatie- en entertainmentproducten, -diensten en/of oplossingen voorstelt. - Het verstrekken van telefonische ondersteuning aan klanten met vragen met betrekking tot hun facturen, abonnementen, of het aanpassen van hun contract. - Aandachtig luisteren naar de zorgen en behoeften van de klanten, en hen op een empathische wijze geruststellen. - Het identificeren van problemen en het aanbieden van snelle en effectieve oplossingen. - Het stellen van doelgerichte vragen om snel tot de kern van het probleem te komen en het vervolgens zo spoedig mogelijk oplossen. - Het documenteren van alle interacties en zorgen voor een nauwkeurige registratie in het systeem. Het is een inbound functie customer care en residentiële sales. Heb je vragen of wil je direct contact opnemen? Stuur ons gerust een bericht via WhatsApp op +32 473 98 55 43.
Loncin
38
ALLE CALLCENTERMEDEWERKER JOBS BEKIJKEN