Wat zijn de voordelen van solliciteren via een interimkantoor? | ASAP

Wat zijn de voordelen van solliciteren via een interimkantoor?

Op zoek naar de job van je leven? Maximaliseer dan je kansen en ga langs bij een interimkantoor. Want ja. De ervaring die je hier opdoet is onbetaalbaar en staat super op je cv. En ja. Je kan er rekenen op professioneel advies en begeleiding. Zodat jij zonder omwegen en tijdverlies regelrecht op je doel afgaat: een (nieuwe) job die je op het lijf geschreven is!

Je zoektocht naar een nieuwe job is soms niet eenvoudig. Wees daarom slim en laat je bijstaan door professionals. Jobspecialisten die weten wat er reilt en zeilt op de arbeidsmarkt. En die vanuit hun expertise de perfecte ‘match’ voor jou maken. Hoe jij het beste kan halen uit je samenwerking met een interimbureau? Dat lees je hier.

1. Maak een online profiel aan.

Een perfecte ‘match’ maken? Dat kan alleen als de uitzendconsulenten weten wie jij bent. Wat zijn jouw bijzondere talenten, capaciteiten en ervaringen? Waar blink jij in uit? Met een online profiel via de website van het interimbureau geef je de uitzendconsulenten de nodige info om doelgericht mee aan de slag te gaan.  Maak hier je profiel aan op asap.be

2. Ga door de jobsite.

Installeer je achter je computer, ipad of smartphone en ga eens grondig door de jobsite van het interimkantoor. Zo heb je meteen een goed beeld van het (gespecialiseerde) jobaanbod. Bij ASAP hebben we zowel jobs in techniek, bouw, administratie en contact centers, als HR consultant, operator, chauffeur en heftruckchauffeur en reachtruckchauffeur. Met een persoonlijk profiel wordt solliciteren ook eenvoudiger: je hoeft namelijk je gegevens niet meer eindeloos in te geven. Wat een gemak. Bekijk hier ons jobaanbod.

3. Maak persoonlijk kennis met de uitzendconsulenten.

Online solliciteren is snel en makkelijk. Maar de persoonlijkheid achter het cv is voor de uitzendconsulenten zeker zo belangrijk. Regel daarom een afspraak bij het interimkantoor en maak kennis met de uitzendconsulenten. Zo hebben die meteen een goede indruk van jou: wie je bent, welke je capaciteiten zijn, wat je zoekt en nog veel meer. Ook dat is belangrijke informatie in je zoektocht naar die geknipte job. Vind hier een ASAP-kantoor bij jou in de buurt.

4. Maak een sterke eerste indruk.

Hou dit goed voor ogen: het zijn de uitzendconsulenten die de eerste selectie maken van kandidaten voor een vacature. Zij bepalen of je uitgenodigd wordt voor een sollicitatiegesprek. Of niet. Je maakt dan ook maar best een super eerste indruk. Overtuig de jobexperts, zodat zij op hun beurt je werkgever-in-spe overtuigen dat jij de medewerker bent die zij zoeken.

5. Maak je keuze uit de beste ondernemingen.

Kijk je uit naar al die diverse ervaringen die je opdoet tijdens je interimjobs? Of ga je liever meteen voor een vaste job? Weet dat heel wat grote (interessante) ondernemingen uitsluitend werken met interimkantoren voor de selectie van hun – tijdelijke én vaste – medewerkers. Een interimkantoor is dus de geknipte partner in je zoektocht naar een nieuwe job!

Een interimkantoor inschakelen is een slimme keuze. Maar voor welk interimkantoor kies jij best? Welke interimkantoor heeft de beste jobs voor jou in petto en staat je bij met raad en daad? Maak jouw ultieme selectie aan de hand van onze uitgebreide checklist. Je vindt hem hier.  

Onze ASAP-uitzendconsulenten aan een grondige test onderwerpen? Spring snel binnen in een kantoor in je buurt en ontdek wat zij voor je carrière kunnen doen. 

Enjoy your (new) Job!

×
×