Waarom werken als onthaalbediende/receptionist via Asap?

Als je vast of via interimcontract als onthaalbediende of receptionist wil werken, is Asap jouw gids. We weten hoe we jou aan je droomjob kunnen helpen en we hebben een groot netwerk van bedrijven die op zoek zijn naar gemotiveerde mensen. Als je via ons aan de slag gaat, krijg je niet alleen de nodige ondersteuning en begeleiding, maar ook de kans om in verschillende bedrijven en organisaties te werken en zo je vaardigheden en ervaring te verbreden.

Welke functies heeft een onthaalbediende/receptionist?

Een onthaalbediende is de eerste persoon die bezoekers ontmoeten als ze een bedrijf binnenkomen. De onthaalbediende is verantwoordelijk voor het verwelkomen van bezoekers, het beantwoorden van telefoons en het doorverwijzen van oproepen naar de juiste persoon. Daarnaast is hij/zij ook verantwoordelijk voor het beheren van afspraken, het ontvangen en sorteren van post en het bijhouden van de agenda van de directie.

Als onthaalbediende of receptionist ben je het gezicht van het bedrijf en draag je bij aan een professionele uitstraling. Bovendien heb je de mogelijkheid om je vaardigheden en ervaring te verbreden door met verschillende bedrijven en organisaties samen te werken.

Het takenpakket kan variëren, afhankelijk van het bedrijf waar je werkt. Enkele taken die tot het functiepakket van een receptionist kunnen behoren:

  • Bezoekers verwelkomen.

  • Telefoons beantwoorden en doorverwijzen naar de juiste persoon.

  • Afspraken beheren en de agenda van de directie bijhouden.

  • Post ontvangen en sorteren.

  • E-mails opvolgen.

  • De voorraad van kantoorbenodigdheden bijhouden en nieuwe voorraden bestellen.

Recente vacatures als onthaalbediende/receptionist

Student receptie

Ben jij een enthousiaste student die op oproepbasis beschikbaar is tijdens het jaar en tijdens schoolvakanties? Wij zijn op zoek naar een flexibele en klantgerichte student voor onze receptie om het verlof van onze vaste receptionisten op te vangen. Wat ga je doen? Het verwelkomen van bezoekers. Het beantwoorden en doorverbinden van telefoongesprekken. Administratieve taken zoals postverwerking, archivering, en e-mailbeheer. Het klaarzetten van vergaderruimtes. Het uitgeven van werkschoenen en andere benodigdheden aan personeel en bezoekers. Het klaarmaken van badges voor nieuw personeel. Andere ad-hoc taken binnen de receptie.
Lummen
40

Onthaalbediende / Customer Service

We zoeken een tijdelijke Onthaalbediende (multitasker), ter vervanging van een langdurige zieke collega. Bezoekers (chauffeurs, leveranciers, klanten) onthalen en doorverwijzen naar de juiste persoon of afdeling. Facturaties en orderverwerkingen afhandelen. Het beantwoorden van binnenkomende telefoontjes. Het bestellen van bureaumateriaal.
Gent
39

Onthaal / Front Office Hotel

Als het gezicht van dit hotel (4 sterren) in centrum Brugge ben je verantwoordelijk voor het verwelkomen van gasten vanaf hun aankomst tot vertrek. Het afhandelen van noodzakelijke formaliteiten, verstrekken van informatie en beheren van telefoongesprekken behoren tot de kern van deze functie. Je werkt samen met andere teamleden van de front office. Verantwoordelijkheden: - Ontvangst van gasten - Beheer administratieve formaliteiten met betrekking tot hun verblijf - Ontvang betalingen en registreer verschillende kosten - Onderhoud de kassa van de shift, zorg voor een correcte afsluiting - Behandel valutawisseling voor gasten - Beheer sleutelafgifte en bagage-inventaris - Informeer gasten over hotelfaciliteiten, lokale attracties, restaurantaanbevelingen & reserveringen - Handel inkomende oproepen af, verbind door naar de juiste gesprekspartner - Behandel klachten op het eerste niveau - Verwerk reserveringen, beantwoord e-mails - Beheer binnenkomende post
Brugge
38
ALLE JOBS BEKIJKEN

Welk type onthaalbediende/receptionist zijn er?

Er zijn verschillende soorten onthaalbedienden/receptionisten, afhankelijk van de grootte van het bedrijf en de specifieke taken die bij de job horen.

  • Werken als front office receptionist. Hier beantwoord je vooral telefoons en verwelkom je bezoekers.

  • Aan de slag als administratief onthaalbediende. Hier voer je ook administratieve taken uit. Een administratief bediende kan ook een host(ess) of een steward(ess) zijn. In dat geval kan je terechtkomen in een hotel of een evenementenbureau.


Waar kan je als onthaalbediende/receptionistaan de slag?

Als onthaalbediende of receptionist kan je bij verschillende bedrijven en organisaties werken. Van kleine ondernemingen tot grote multinationals. Ook in de publieke sector, zoals bijvoorbeeld in een ziekenhuis, vind je werk als onthaalbediende of receptionist.


Wat is het loon van een onthaalbediende of receptionist?

Het loon van een onthaalbediende of receptionist varieert, afhankelijk van het bedrijf en de functie. Het gemiddelde loon ligt tussen de € 1.800 en € 2.500 bruto per maand, afhankelijk van je ervaring en verantwoordelijkheden.


Achtergrond en opleidingen voor onthaalbediende/receptionist?

Er is geen specifieke opleiding vereist om als onthaalbediende of receptionist te werken. Een diploma in een administratieve of communicatiegerelateerde richting is een pluspunt. Daarnaast zijn er ook opleidingen en cursussen die specifiek gericht zijn op het ontwikkelen van de nodige vaardigheden voor de job van onthaalbediende of receptionist.

Zie je een job in een bepaalde sector wel zitten maar heb je geen relevante opleiding? VDAB biedt basisopleidingen tot productieoperator aan in Antwerpen, Genk en Wondelgem.  


Vaardigheden van een onthaalbediende/receptionist

Belangrijke vaardigheden die je als onthaalbediende of receptionist moet hebben:

  • Goede communicatievaardigheden

  • Vriendelijkheid en klantgerichtheid

  • Organisatorisch talent en nauwkeurigheid

  • Flexibiliteit en stressbestendigheid

  • Discretie en betrouwbaarheid

  • Goede kennis van meerdere talen

Daarnaast is het ook belangrijk dat je als onthaalbediende/receptionist goed overweg kan met verschillende softwareprogramma's en telefoniesystemen. Ook kan het nuttig zijn om enige kennis te hebben van administratieve taken en boekhouding.

Werken als onthaalbediende/receptionist is een flexibiliteit en afwisseling.

Bij Asap kan je terecht voor de nodige ondersteuning en begeleiding, zodat je veilig en efficiënt kan werken. Laat die zoektocht maar aan ons over.

BEKIJK ALLE VACATURES

Recente vacatures als onthaalbediende/receptionist

Student receptie

Ben jij een enthousiaste student die op oproepbasis beschikbaar is tijdens het jaar en tijdens schoolvakanties? Wij zijn op zoek naar een flexibele en klantgerichte student voor onze receptie om het verlof van onze vaste receptionisten op te vangen. Wat ga je doen? Het verwelkomen van bezoekers. Het beantwoorden en doorverbinden van telefoongesprekken. Administratieve taken zoals postverwerking, archivering, en e-mailbeheer. Het klaarzetten van vergaderruimtes. Het uitgeven van werkschoenen en andere benodigdheden aan personeel en bezoekers. Het klaarmaken van badges voor nieuw personeel. Andere ad-hoc taken binnen de receptie.
Lummen
40

Onthaalbediende / Customer Service

We zoeken een tijdelijke Onthaalbediende (multitasker), ter vervanging van een langdurige zieke collega. Bezoekers (chauffeurs, leveranciers, klanten) onthalen en doorverwijzen naar de juiste persoon of afdeling. Facturaties en orderverwerkingen afhandelen. Het beantwoorden van binnenkomende telefoontjes. Het bestellen van bureaumateriaal.
Gent
39

Onthaal / Front Office Hotel

Als het gezicht van dit hotel (4 sterren) in centrum Brugge ben je verantwoordelijk voor het verwelkomen van gasten vanaf hun aankomst tot vertrek. Het afhandelen van noodzakelijke formaliteiten, verstrekken van informatie en beheren van telefoongesprekken behoren tot de kern van deze functie. Je werkt samen met andere teamleden van de front office. Verantwoordelijkheden: - Ontvangst van gasten - Beheer administratieve formaliteiten met betrekking tot hun verblijf - Ontvang betalingen en registreer verschillende kosten - Onderhoud de kassa van de shift, zorg voor een correcte afsluiting - Behandel valutawisseling voor gasten - Beheer sleutelafgifte en bagage-inventaris - Informeer gasten over hotelfaciliteiten, lokale attracties, restaurantaanbevelingen & reserveringen - Handel inkomende oproepen af, verbind door naar de juiste gesprekspartner - Behandel klachten op het eerste niveau - Verwerk reserveringen, beantwoord e-mails - Beheer binnenkomende post
Brugge
38
ALLE JOBS BEKIJKEN