Waarom werken als onthaalbediende/receptionist via Asap?

Als je vast of via interimcontract als onthaalbediende of receptionist wil werken, is Asap jouw gids. We weten hoe we jou aan je droomjob kunnen helpen en we hebben een groot netwerk van bedrijven die op zoek zijn naar gemotiveerde mensen. Als je via ons aan de slag gaat, krijg je niet alleen de nodige ondersteuning en begeleiding, maar ook de kans om in verschillende bedrijven en organisaties te werken en zo je vaardigheden en ervaring te verbreden.

Welke functies heeft een onthaalbediende/receptionist?

Een onthaalbediende is de eerste persoon die bezoekers ontmoeten als ze een bedrijf binnenkomen. De onthaalbediende is verantwoordelijk voor het verwelkomen van bezoekers, het beantwoorden van telefoons en het doorverwijzen van oproepen naar de juiste persoon. Daarnaast is hij/zij ook verantwoordelijk voor het beheren van afspraken, het ontvangen en sorteren van post en het bijhouden van de agenda van de directie.

Als onthaalbediende of receptionist ben je het gezicht van het bedrijf en draag je bij aan een professionele uitstraling. Bovendien heb je de mogelijkheid om je vaardigheden en ervaring te verbreden door met verschillende bedrijven en organisaties samen te werken.

Het takenpakket kan variëren, afhankelijk van het bedrijf waar je werkt. Enkele taken die tot het functiepakket van een receptionist kunnen behoren:

  • Bezoekers verwelkomen.

  • Telefoons beantwoorden en doorverwijzen naar de juiste persoon.

  • Afspraken beheren en de agenda van de directie bijhouden.

  • Post ontvangen en sorteren.

  • E-mails opvolgen.

  • De voorraad van kantoorbenodigdheden bijhouden en nieuwe voorraden bestellen.

Recente vacatures als onthaalbediende/receptionist

Receptionist - Service advisor

Heb jij een passie voor de autosector en blink je uit in klantgerichtheid? Dan is deze uitdagende functie jou op het lijf geschreven! Voor de aftersalesafdeling van DAF België zoeken we een Service Advisor die een sleutelrol speelt in het onthaal en bij de klantbeleving. Je zorgt ervoor dat alles achter de schermen vlot verloopt en garandeert een optimale service. Wat ga je doen? - Eerste aanspreekpunt voor klanten, zowel aan de balie als via telefoon, met een professionele en warme ontvangst; - Efficiënt plannen van werkplaatsactiviteiten in overleg met werkplaatsverantwoordelijken; - Opvolgen van herstellingen, uitvoeren van eindcontroles en bewaken van de klanttevredenheid; - Verwerken van technische gegevens in het e-portal; - Opstellen en opvolgen van offertes, werkorders en facturen; - Ondersteunen van de verkoopafdeling bij de aflevering van nieuwe vrachtwagens; - Adviseren van klanten over onderhoudscontracten en technische vragen; - Nauwe samenwerking met afdelingen zoals Parts, Cars en Carrosserie om een vlotte service te garanderen.
Geel
40

Receptionist Tweetalig

Heb jij een warme persoonlijkheid en een scherp oog voor administratie? Dan zijn wij op zoek naar jou! Voor een toonaangevend, nationaal bedrijf gespecialiseerd in groenonderhoud zoeken we een enthousiaste receptionist(e) die bezoekers met de glimlach ontvangt én de HR-afdeling administratief ondersteunt. Jouw takenpakket: - Je ontvangt bezoekers op een professionele, vriendelijke manier en wijst hen de weg naar de juiste contactpersoon. - Je beantwoordt telefoons en e-mails, verbindt correct door of behandelt eenvoudige vragen zelfstandig. - Je beheert de algemene mailbox en verwerkt inkomende post. - Je ondersteunt de HR-afdeling administratief: agenda’s beheren, vergaderzalen boeken, documenten archiveren en bestellingen plaatsen. - Je zorgt voor het beheer van boetes. - Je waakt over een nette receptieruimte en een verzorgd onthaal.
Londerzeel
39

Front Office Medewerker

Ben jij gastvrij en houd je ervan om gasten een warm welkom te geven? Wil je werken in een 4-sterrenhotel in het hart van Brugge? Dan is deze functie misschien iets voor jou! Jouw verantwoordelijkheden: - Gasten ontvangen en hen begeleiden van aankomst tot vertrek. - Administratieve formaliteiten zoals betalingen afhandelen en kosten registreren. - Kassa van jouw shift beheren en afsluiten. - Valutawisselingen verzorgen - Sleutel- en bagagebeheer uitvoeren. - Gasten informeren over hotelfaciliteiten, lokale attracties en restaurantaanbevelingen. - Telefoongesprekken beantwoorden en doorverbinden. - Klachten op eerste niveau behandelen en reserveringen verwerken.
Brugge
38
ALLE JOBS BEKIJKEN

Welk type onthaalbediende/receptionist zijn er?

Er zijn verschillende soorten onthaalbedienden/receptionisten, afhankelijk van de grootte van het bedrijf en de specifieke taken die bij de job horen.

  • Werken als front office receptionist. Hier beantwoord je vooral telefoons en verwelkom je bezoekers.

  • Aan de slag als administratief onthaalbediende. Hier voer je ook administratieve taken uit. Een administratief bediende kan ook een host(ess) of een steward(ess) zijn. In dat geval kan je terechtkomen in een hotel of een evenementenbureau.


Waar kan je als onthaalbediende/receptionistaan de slag?

Als onthaalbediende of receptionist kan je bij verschillende bedrijven en organisaties werken. Van kleine ondernemingen tot grote multinationals. Ook in de publieke sector, zoals bijvoorbeeld in een ziekenhuis, vind je werk als onthaalbediende of receptionist.


Wat is het loon van een onthaalbediende of receptionist?

Het loon van een onthaalbediende of receptionist varieert, afhankelijk van het bedrijf en de functie. Het gemiddelde loon ligt tussen de € 1.800 en € 2.500 bruto per maand, afhankelijk van je ervaring en verantwoordelijkheden.

Achtergrond en opleidingen voor onthaalbediende/receptionist?

Er is geen specifieke opleiding vereist om als onthaalbediende of receptionist te werken. Een diploma in een administratieve of communicatiegerelateerde richting is een pluspunt. Daarnaast zijn er ook opleidingen en cursussen die specifiek gericht zijn op het ontwikkelen van de nodige vaardigheden voor de job van onthaalbediende of receptionist.

Zie je een job in een bepaalde sector wel zitten maar heb je geen relevante opleiding? VDAB biedt basisopleidingen tot productieoperator aan in Antwerpen, Genk en Wondelgem.  


Vaardigheden van een onthaalbediende/receptionist

Belangrijke vaardigheden die je als onthaalbediende of receptionist moet hebben:

  • Goede communicatievaardigheden

  • Vriendelijkheid en klantgerichtheid

  • Organisatorisch talent en nauwkeurigheid

  • Flexibiliteit en stressbestendigheid

  • Discretie en betrouwbaarheid

  • Goede kennis van meerdere talen

Daarnaast is het ook belangrijk dat je als onthaalbediende/receptionist goed overweg kan met verschillende softwareprogramma's en telefoniesystemen. Ook kan het nuttig zijn om enige kennis te hebben van administratieve taken en boekhouding.

Werken als onthaalbediende/receptionist is een flexibiliteit en afwisseling.

Bij Asap kan je terecht voor de nodige ondersteuning en begeleiding, zodat je veilig en efficiënt kan werken. Laat die zoektocht maar aan ons over.

BEKIJK ALLE VACATURES

Recente vacatures als onthaalbediende/receptionist

Receptionist - Service advisor

Heb jij een passie voor de autosector en blink je uit in klantgerichtheid? Dan is deze uitdagende functie jou op het lijf geschreven! Voor de aftersalesafdeling van DAF België zoeken we een Service Advisor die een sleutelrol speelt in het onthaal en bij de klantbeleving. Je zorgt ervoor dat alles achter de schermen vlot verloopt en garandeert een optimale service. Wat ga je doen? - Eerste aanspreekpunt voor klanten, zowel aan de balie als via telefoon, met een professionele en warme ontvangst; - Efficiënt plannen van werkplaatsactiviteiten in overleg met werkplaatsverantwoordelijken; - Opvolgen van herstellingen, uitvoeren van eindcontroles en bewaken van de klanttevredenheid; - Verwerken van technische gegevens in het e-portal; - Opstellen en opvolgen van offertes, werkorders en facturen; - Ondersteunen van de verkoopafdeling bij de aflevering van nieuwe vrachtwagens; - Adviseren van klanten over onderhoudscontracten en technische vragen; - Nauwe samenwerking met afdelingen zoals Parts, Cars en Carrosserie om een vlotte service te garanderen.
Geel
40

Receptionist Tweetalig

Heb jij een warme persoonlijkheid en een scherp oog voor administratie? Dan zijn wij op zoek naar jou! Voor een toonaangevend, nationaal bedrijf gespecialiseerd in groenonderhoud zoeken we een enthousiaste receptionist(e) die bezoekers met de glimlach ontvangt én de HR-afdeling administratief ondersteunt. Jouw takenpakket: - Je ontvangt bezoekers op een professionele, vriendelijke manier en wijst hen de weg naar de juiste contactpersoon. - Je beantwoordt telefoons en e-mails, verbindt correct door of behandelt eenvoudige vragen zelfstandig. - Je beheert de algemene mailbox en verwerkt inkomende post. - Je ondersteunt de HR-afdeling administratief: agenda’s beheren, vergaderzalen boeken, documenten archiveren en bestellingen plaatsen. - Je zorgt voor het beheer van boetes. - Je waakt over een nette receptieruimte en een verzorgd onthaal.
Londerzeel
39

Front Office Medewerker

Ben jij gastvrij en houd je ervan om gasten een warm welkom te geven? Wil je werken in een 4-sterrenhotel in het hart van Brugge? Dan is deze functie misschien iets voor jou! Jouw verantwoordelijkheden: - Gasten ontvangen en hen begeleiden van aankomst tot vertrek. - Administratieve formaliteiten zoals betalingen afhandelen en kosten registreren. - Kassa van jouw shift beheren en afsluiten. - Valutawisselingen verzorgen - Sleutel- en bagagebeheer uitvoeren. - Gasten informeren over hotelfaciliteiten, lokale attracties en restaurantaanbevelingen. - Telefoongesprekken beantwoorden en doorverbinden. - Klachten op eerste niveau behandelen en reserveringen verwerken.
Brugge
38
ALLE JOBS BEKIJKEN