Waarom werken als onthaalbediende/receptionist via Asap?

Als je vast of via interimcontract als onthaalbediende of receptionist wil werken, is Asap jouw gids. We weten hoe we jou aan je droomjob kunnen helpen en we hebben een groot netwerk van bedrijven die op zoek zijn naar gemotiveerde mensen. Als je via ons aan de slag gaat, krijg je niet alleen de nodige ondersteuning en begeleiding, maar ook de kans om in verschillende bedrijven en organisaties te werken en zo je vaardigheden en ervaring te verbreden.

Welke functies heeft een onthaalbediende/receptionist?

Een onthaalbediende is de eerste persoon die bezoekers ontmoeten als ze een bedrijf binnenkomen. De onthaalbediende is verantwoordelijk voor het verwelkomen van bezoekers, het beantwoorden van telefoons en het doorverwijzen van oproepen naar de juiste persoon. Daarnaast is hij/zij ook verantwoordelijk voor het beheren van afspraken, het ontvangen en sorteren van post en het bijhouden van de agenda van de directie.

Als onthaalbediende of receptionist ben je het gezicht van het bedrijf en draag je bij aan een professionele uitstraling. Bovendien heb je de mogelijkheid om je vaardigheden en ervaring te verbreden door met verschillende bedrijven en organisaties samen te werken.

Het takenpakket kan variëren, afhankelijk van het bedrijf waar je werkt. Enkele taken die tot het functiepakket van een receptionist kunnen behoren:

  • Bezoekers verwelkomen.

  • Telefoons beantwoorden en doorverwijzen naar de juiste persoon.

  • Afspraken beheren en de agenda van de directie bijhouden.

  • Post ontvangen en sorteren.

  • E-mails opvolgen.

  • De voorraad van kantoorbenodigdheden bijhouden en nieuwe voorraden bestellen.

Recente vacatures als onthaalbediende/receptionist

Medewerker Receptie / Front Desk

Ben jij een vriendelijk en enthousiast persoon? Zoek je een rol waarin je het eerste aanspreekpunt bent voor bezoekers? Dan is deze functie misschien wel iets voor jou! Voor een onderneming in de entertainmentsector zijn we op zoek naar een enthousiaste receptiemedewerker: Wat ga je doen? - Je ontvangt en verwelkomt onze klanten met een glimlach. - Je bent verantwoordelijk voor het registreren van bezoekers. - Je behandelt binnenkomende telefoontjes en zorgt voor een professioneel telefonisch onthaal. - Je beheert reserveringen en zorgt ervoor dat alles soepel verloopt.
Blankenberge
38

Site Support Administrator

Ben jij een nauwkeurige, dynamische duizendpoot met een passie voor administratie en ondersteuning? Wij zoeken een support medewerker (administratief) voor ons hoofdkantoor in Zele. Administratieve ondersteuning van diverse afdelingen. Proactieve ondersteuning bij projecten en dagelijkse operationele activiteiten. Bestellingen en voorraadbeheer: van het invoeren van gegevens tot het opmaken van bestelbonnen en updaten van prijzen in het ERP-systeem. Ontvangst van bezoekers en telefoontjes. Je rapporteert zowel aan de HR Manager België als aan de Supply chain manager België.
Zele
38

Onthaalmedewerker

Voor een winkel die luxe baby-artikelen verkoopt in de regio van Gent, zijn we op zoek naar een onthaalmedewerker voor de winkel. Als onthaalmedewerker vervul je een sleutelrol binnen deze winkel, waarbij je verantwoordelijk bent voor een breed scala aan taken. Beveiligen en receptioneren van goederen aan de kassa: Je waarborgt de veiligheid van aankopen en ontvangt goederen aan de kassa. Hierbij zorg je ervoor dat elke transactie nauwkeurig wordt geregistreerd en beveiligd, waardoor een vlotte winkelervaring wordt gegarandeerd. Verwerken van telefoons en mails van klanten: Je bent het aanspreekpunt voor klantcommunicatie en handelt telefoons en e-mails efficiënt af. Hierbij bied je heldere en vriendelijke informatie, waarmee je bijdraagt aan een klantvriendelijke service. Je bent mede verantwoordelijk voor de afdeling kamers Registratie van aankopen en inkomende goederen: Aan de kassa registreer je feilloos de aankopen van klanten en beveilig je inkomende goederen. Je oog voor detail zorgt voor een foutloze afhandeling van transacties. De winkel is open van maandag tot en met zaterdag, telkens van 09u30 in de ochtend tot 18u00 's avonds. Je werkt in een vast uurrooster waarbij je tijdens de week altijd 3 dagen en een half werkt, alsook elke zaterdag.
Gent
38
ALLE JOBS BEKIJKEN

Welk type onthaalbediende/receptionist zijn er?

Er zijn verschillende soorten onthaalbedienden/receptionisten, afhankelijk van de grootte van het bedrijf en de specifieke taken die bij de job horen.

  • Werken als front office receptionist. Hier beantwoord je vooral telefoons en verwelkom je bezoekers.

  • Aan de slag als administratief onthaalbediende. Hier voer je ook administratieve taken uit. Een administratief bediende kan ook een host(ess) of een steward(ess) zijn. In dat geval kan je terechtkomen in een hotel of een evenementenbureau.


Waar kan je als onthaalbediende/receptionistaan de slag?

Als onthaalbediende of receptionist kan je bij verschillende bedrijven en organisaties werken. Van kleine ondernemingen tot grote multinationals. Ook in de publieke sector, zoals bijvoorbeeld in een ziekenhuis, vind je werk als onthaalbediende of receptionist.


Wat is het loon van een onthaalbediende of receptionist?

Het loon van een onthaalbediende of receptionist varieert, afhankelijk van het bedrijf en de functie. Het gemiddelde loon ligt tussen de € 1.800 en € 2.500 bruto per maand, afhankelijk van je ervaring en verantwoordelijkheden.

Achtergrond en opleidingen voor onthaalbediende/receptionist?

Er is geen specifieke opleiding vereist om als onthaalbediende of receptionist te werken. Een diploma in een administratieve of communicatiegerelateerde richting is een pluspunt. Daarnaast zijn er ook opleidingen en cursussen die specifiek gericht zijn op het ontwikkelen van de nodige vaardigheden voor de job van onthaalbediende of receptionist.

Zie je een job in een bepaalde sector wel zitten maar heb je geen relevante opleiding? VDAB biedt basisopleidingen tot productieoperator aan in Antwerpen, Genk en Wondelgem.  


Vaardigheden van een onthaalbediende/receptionist

Belangrijke vaardigheden die je als onthaalbediende of receptionist moet hebben:

  • Goede communicatievaardigheden

  • Vriendelijkheid en klantgerichtheid

  • Organisatorisch talent en nauwkeurigheid

  • Flexibiliteit en stressbestendigheid

  • Discretie en betrouwbaarheid

  • Goede kennis van meerdere talen

Daarnaast is het ook belangrijk dat je als onthaalbediende/receptionist goed overweg kan met verschillende softwareprogramma's en telefoniesystemen. Ook kan het nuttig zijn om enige kennis te hebben van administratieve taken en boekhouding.

Werken als onthaalbediende/receptionist is een flexibiliteit en afwisseling.

Bij Asap kan je terecht voor de nodige ondersteuning en begeleiding, zodat je veilig en efficiënt kan werken. Laat die zoektocht maar aan ons over.

BEKIJK ALLE VACATURES

Recente vacatures als onthaalbediende/receptionist

Medewerker Receptie / Front Desk

Ben jij een vriendelijk en enthousiast persoon? Zoek je een rol waarin je het eerste aanspreekpunt bent voor bezoekers? Dan is deze functie misschien wel iets voor jou! Voor een onderneming in de entertainmentsector zijn we op zoek naar een enthousiaste receptiemedewerker: Wat ga je doen? - Je ontvangt en verwelkomt onze klanten met een glimlach. - Je bent verantwoordelijk voor het registreren van bezoekers. - Je behandelt binnenkomende telefoontjes en zorgt voor een professioneel telefonisch onthaal. - Je beheert reserveringen en zorgt ervoor dat alles soepel verloopt.
Blankenberge
38

Site Support Administrator

Ben jij een nauwkeurige, dynamische duizendpoot met een passie voor administratie en ondersteuning? Wij zoeken een support medewerker (administratief) voor ons hoofdkantoor in Zele. Administratieve ondersteuning van diverse afdelingen. Proactieve ondersteuning bij projecten en dagelijkse operationele activiteiten. Bestellingen en voorraadbeheer: van het invoeren van gegevens tot het opmaken van bestelbonnen en updaten van prijzen in het ERP-systeem. Ontvangst van bezoekers en telefoontjes. Je rapporteert zowel aan de HR Manager België als aan de Supply chain manager België.
Zele
38

Onthaalmedewerker

Voor een winkel die luxe baby-artikelen verkoopt in de regio van Gent, zijn we op zoek naar een onthaalmedewerker voor de winkel. Als onthaalmedewerker vervul je een sleutelrol binnen deze winkel, waarbij je verantwoordelijk bent voor een breed scala aan taken. Beveiligen en receptioneren van goederen aan de kassa: Je waarborgt de veiligheid van aankopen en ontvangt goederen aan de kassa. Hierbij zorg je ervoor dat elke transactie nauwkeurig wordt geregistreerd en beveiligd, waardoor een vlotte winkelervaring wordt gegarandeerd. Verwerken van telefoons en mails van klanten: Je bent het aanspreekpunt voor klantcommunicatie en handelt telefoons en e-mails efficiënt af. Hierbij bied je heldere en vriendelijke informatie, waarmee je bijdraagt aan een klantvriendelijke service. Je bent mede verantwoordelijk voor de afdeling kamers Registratie van aankopen en inkomende goederen: Aan de kassa registreer je feilloos de aankopen van klanten en beveilig je inkomende goederen. Je oog voor detail zorgt voor een foutloze afhandeling van transacties. De winkel is open van maandag tot en met zaterdag, telkens van 09u30 in de ochtend tot 18u00 's avonds. Je werkt in een vast uurrooster waarbij je tijdens de week altijd 3 dagen en een half werkt, alsook elke zaterdag.
Gent
38
ALLE JOBS BEKIJKEN