Waarom werken als accountmanager via Asap?

Bij Asap weten we als geen ander hoe belangrijk het is om goede mensen aan te trekken voor de functie van accountmanager. We hebben een uitgebreid netwerk van bedrijven die regelmatig op zoek zijn naar accountmanagers. Als je via ons aan de slag gaat, ben je verzekerd van goede arbeidsvoorwaarden en een persoonlijke aanpak. Bovendien bieden we regelmatig opleidingen en trainingen aan, zodat je jezelf kan blijven ontwikkelen.

Wat is een accountmanager?

Een accountmanager is verantwoordelijk voor het onderhouden van de relaties tussen een bedrijf en haar klanten. Het doel van de accountmanager is om de klanttevredenheid te vergroten en het bedrijf te laten groeien door nieuwe klanten binnen te halen. Dit betekent dat je als accountmanager moet beschikken over goede communicatieve vaardigheden en een commerciële instelling.

Hoe ziet het takenpakket van een accountmanager eruit? Wat is het gemiddelde salaris? Welke vaardigheden en kennis heb je nodig? We bundelen hier alle antwoorden.  

Recente vacatures als accountmanager

Account manager

Wij zijn op zoek naar een account manager voor onze klant in Tongeren . Je zal instaan voor prospectie in Wallonië, Luxemburg en Noord-Frankrijk. Na een grondige interne opleiding waar je het bedrijf en productengamma leert kennen ben je verantwoordelijk voor de verkoop van elektronische componenten en led verlichting. Je dient een netwerk uit te bouwen en te onderhouden bij groothandels, verlichting speciaalzaken, studiebureaus, architecten ... Je takenpakket: Telefonische verkoop. Contacteren en bezoeken van bestaande klanten en prospectie van nieuwe klanten met als doel het uitbouwen van lange termijnrelaties. Stelt oplossingen voor naargelang de behoeften, eisen van de klant. Onderhandelt over de commerciële verkoopvoorwaarden. Uitwerken en opvolgen van offertes. Meedenken en oplossingen zoeken voor mogelijke problemen. Algemene ondersteuning klanten. Informatie inwinnen over de markt (concurrentie, producten, mogelijke klanten,…) via verschillende kanalen (internet, databanken,…). Opstellen van activiteitenlijst. Opstellen van klantenbestand. Je staat zelf in voor de planning van je agenda en offerte opvolging en geeft wekelijks feedback. Opstellen en opvolgen bezoekrapporten.
Tongeren
38

Accounting Manager

Als Accounting Manager ben je verantwoordelijk voor het leiden en coördineren van het accounting team. Verantwoordelijkheden: Leidinggeven aan het accounting team van 8 personen en rapporteren aan de CFO. Zorgdragen voor een correcte en tijdige verwerking van alle boekhoudkundige taken. Opstellen en indienen van maand-, kwartaal- en jaarafsluitingen voor de verschillende vennootschappen. Voorbereiden van jaarrekeningen en aangiftes vennootschapsbelasting in samenspraak met externe partij. Vervullen van formaliteiten m.b.t. BTW, Intrastat, IC listings enz. Kritisch bekijken van bestaande processen en het initiëren van verbeteringen voor meer efficiëntie. Coördineren van de integratie van nieuwe overnames die zich aansluiten. Fungeren als aanspreekpunt voor lokale concessies met betrekking tot hun boekhouding. Zorgdragen voor ad hoc projecten in samenspraak met controlling. Samenwerken met interne en externe partners, waaronder collega accountingmanagers, het auditteam, externe consultants en leveranciers.
Hasselt
40

Verantwoordelijke ledenbeheer

Als verantwoordelijke ledenbeheer ben je verantwoordelijk voor het begrijpen en vervullen van de behoeften van ondernemers in de regio Limburg. Je speelt een centrale rol in het opbouwen van sterke relaties met bestaande leden, het overtuigen van potentiële leden om zich bij de organisatie aan te sluiten en het activeren van niet-actieve leden. Bovendien ben je betrokken bij de analyse van ledenbehoeften om bij te dragen aan productvernieuwing en- ontwikkeling in samenwerking met de organisatieclusters. Als Ledenrelatiemanager fungeer je tevens als het gezicht van onze klant in Limburg en vertegenwoordig je de organisatie op diverse netwerkevenementen. Bovendien vervul je de rol van secretaris voor ten minste twee ondernemersnetwerken.
Hasselt
40
ALLE JOBS BEKIJKEN

Wat doet een accountmanager (en waarom is dit een droomjob)?

Als accountmanager heb je een uitgebreid takenpakket. De precieze invulling kan verschillen van bedrijf tot bedrijf.

  • Relaties met bestaande klanten onderhouden.

  • Nieuwe klanten binnenhalen.

  • Accountplannen opstellen en uitvoeren.

  • Nieuwe kansen en trends in de markt identificeren.

  • Offertes en contracten opstellen.

  • De marges en omzetten van klanten bewaken.

  • Rapporteren aan het management over de ontwikkelingen bij klanten en in de markt.


Welk type accountmanager zijn er?

Er zijn verschillende soorten accountmanagers, afhankelijk van de focus van het bedrijf en de producten of diensten die ze aanbieden. Enkele voorbeelden zijn:

  • Keyaccountmanager: verantwoordelijk voor de grootste klanten van het bedrijf.

  • Salesaccountmanager: verantwoordelijk voor de verkoop van producten of diensten.

  • Business development manager: verantwoordelijk voor het ontwikkelen van nieuwe kansen in de markt.

  • Technical accountmanager: verantwoordelijk voor technische ondersteuning aan klanten.


Waar kan je als accountmanager aan de slag?

Als accountmanager kun je bij veel verschillende soorten bedrijven aan de slag. Denk bijvoorbeeld aan IT-bedrijven, consultancybureaus, productiebedrijven of reclamebureaus. De keuze voor een specifiek bedrijf hangt af van je persoonlijke interesses en vaardigheden.


Wat is het loon van een accountmanager?

Het salaris van een accountmanager kan sterk variëren, afhankelijk van de sector waarin je werkt en de anciënniteit die je hebt. Gemiddeld verdient een accountmanager tussen de € 2.500 en € 4.500 bruto per maand. Daarnaast zijn er vaak extraatjes zoals bonussen of commissies, afhankelijk van de prestaties die je levert.


Achtergrond en opleidingen voor accountmanager?

Als accountmanager heb je best een relevante bacheloropleiding afgerond, zoals een commerciële opleiding, een marketingopleiding of bedrijfskunde. Daarnaast is het belangrijk om relevante werkervaring op te doen en te beschikken over goede communicatieve vaardigheden en een commerciële instelling.

Zie je een job in een bepaalde sector wel zitten maar heb je geen relevante opleiding? VDAB biedt basisopleidingen tot productieoperator aan in Antwerpen, Genk en Wondelgem.  


Vaardigheden van een accountmanager

Naast de juiste opleiding en werkervaring, zijn er ook een aantal vaardigheden die erg belangrijk zijn voor een accountmanager:

  • Commercieel inzicht: als accountmanager ben je verantwoordelijk voor het behalen van omzetdoelen en het binnenhalen van nieuwe klanten. Daarom is het belangrijk om commercieel inzicht te hebben en te weten wat er speelt in de markt.

  • Goede communicatieve vaardigheden: Als accountmanager ben je veel bezig met het onderhouden van relaties met klanten en het geven van presentaties. Daarom is het belangrijk om over goede communicatieve vaardigheden te beschikken.

  • Resultaatgericht: Als accountmanager ben je verantwoordelijk om bepaalde doelstellingen te behalen. Daarom is het belangrijk om resultaatgericht te zijn en te weten wat er nodig is om deze doelen te behalen.

  • Analytisch vermogen: Als accountmanager moet je in staat zijn om de markt en de concurrentie te analyseren en op basis hiervan kansen te identificeren.

  • Organisatorisch vermogen: Als accountmanager ben je vaak bezig met het plannen en organiseren van activiteiten. Daarom is het belangrijk om goed te kunnen plannen en organiseren.

Kortom, werken als accountmanager is een uitdagende en dynamische functie waarbij je verantwoordelijk bent voor de relatie tussen een bedrijf en haar klanten. Bij Asap hebben we regelmatig interessante vacatures voor accountmanagers, dus neem gerust een kijkje op onze website als je op zoek bent naar een nieuwe uitdaging!

Werken als accountmanager is een uitdagende en afwisselende job met vele mogelijkheden.

Bij Asap kan je terecht voor de nodige ondersteuning en begeleiding, zodat je veilig en efficiënt kan werken. Laat die zoektocht maar aan ons over.

BEKIJK ALLE VACATURES

Recente vacatures als grondwerker

Account manager

Wij zijn op zoek naar een account manager voor onze klant in Tongeren . Je zal instaan voor prospectie in Wallonië, Luxemburg en Noord-Frankrijk. Na een grondige interne opleiding waar je het bedrijf en productengamma leert kennen ben je verantwoordelijk voor de verkoop van elektronische componenten en led verlichting. Je dient een netwerk uit te bouwen en te onderhouden bij groothandels, verlichting speciaalzaken, studiebureaus, architecten ... Je takenpakket: Telefonische verkoop. Contacteren en bezoeken van bestaande klanten en prospectie van nieuwe klanten met als doel het uitbouwen van lange termijnrelaties. Stelt oplossingen voor naargelang de behoeften, eisen van de klant. Onderhandelt over de commerciële verkoopvoorwaarden. Uitwerken en opvolgen van offertes. Meedenken en oplossingen zoeken voor mogelijke problemen. Algemene ondersteuning klanten. Informatie inwinnen over de markt (concurrentie, producten, mogelijke klanten,…) via verschillende kanalen (internet, databanken,…). Opstellen van activiteitenlijst. Opstellen van klantenbestand. Je staat zelf in voor de planning van je agenda en offerte opvolging en geeft wekelijks feedback. Opstellen en opvolgen bezoekrapporten.
Tongeren
38

Accounting Manager

Als Accounting Manager ben je verantwoordelijk voor het leiden en coördineren van het accounting team. Verantwoordelijkheden: Leidinggeven aan het accounting team van 8 personen en rapporteren aan de CFO. Zorgdragen voor een correcte en tijdige verwerking van alle boekhoudkundige taken. Opstellen en indienen van maand-, kwartaal- en jaarafsluitingen voor de verschillende vennootschappen. Voorbereiden van jaarrekeningen en aangiftes vennootschapsbelasting in samenspraak met externe partij. Vervullen van formaliteiten m.b.t. BTW, Intrastat, IC listings enz. Kritisch bekijken van bestaande processen en het initiëren van verbeteringen voor meer efficiëntie. Coördineren van de integratie van nieuwe overnames die zich aansluiten. Fungeren als aanspreekpunt voor lokale concessies met betrekking tot hun boekhouding. Zorgdragen voor ad hoc projecten in samenspraak met controlling. Samenwerken met interne en externe partners, waaronder collega accountingmanagers, het auditteam, externe consultants en leveranciers.
Hasselt
40

Verantwoordelijke ledenbeheer

Als verantwoordelijke ledenbeheer ben je verantwoordelijk voor het begrijpen en vervullen van de behoeften van ondernemers in de regio Limburg. Je speelt een centrale rol in het opbouwen van sterke relaties met bestaande leden, het overtuigen van potentiële leden om zich bij de organisatie aan te sluiten en het activeren van niet-actieve leden. Bovendien ben je betrokken bij de analyse van ledenbehoeften om bij te dragen aan productvernieuwing en- ontwikkeling in samenwerking met de organisatieclusters. Als Ledenrelatiemanager fungeer je tevens als het gezicht van onze klant in Limburg en vertegenwoordig je de organisatie op diverse netwerkevenementen. Bovendien vervul je de rol van secretaris voor ten minste twee ondernemersnetwerken.
Hasselt
40
ALLE JOBS ALS GRONDWERKER BEKIJKEN