Een job als contact center medewerker: klanten enthousiast verder helpen, op al hun vragen een antwoord zoeken en elke keer opnieuw een glimlach op hun gezicht (proberen te) toveren? Of net producten verkopen aan potentiële klanten? Telefonisch of via mail. Een job in een contact center is heel divers.

Sarah schetst haar werkdag als contact center medewerker

Na diverse jobs wist Sarah (21) het zeker: ze wilde dolgraag werken in een contact center. En niet zomaar een contact center. Via ASAP kon ze een jaar geleden aan de slag in een toffe werkomgeving bij Callexcell.

"Ik zet het ontbijt, de kleertjes en de schooltas klaar voor mijn zoontje, voordat hij rond 7 uur wakker wordt. Na ons ochtendmomentje, zet ik hem op school af en neem ik de trein van Hasselt naar Sint-Truiden. Ik arriveer een half uurtje te vroeg op m’n werk, dat geeft me tijd om op m’n gemak iets te drinken en alle systemen klaar te zetten. Zo kan ik er om 10 uur stipt invliegen."

"Mijn job is heel gevarieerd, in tegenstelling tot wat veel mensen denken. Het gaat van inbound (klanten helpen, antwoorden op hun vragen, …) tot outbound telefoons (producten verkopen aan potentiële klanten). Tussendoor kijk ik contracten en offertes na en verbind ik techniekers door met klanten om afspraken in te boeken."

"Na enkele wekelijkse coachingsgesprekken, staat er maandelijks een 1-on-1 gesprek ingepland met mijn teamcoach. Hierin bespreken we de kwaliteit van mijn werk, mijn motivatie, mijn welzijn en geven we feedback in twee richtingen. Ik krijg hier echt alle kansen om te leren, zelfs al lukt het me niet van de eerste keer. Mijn eerste calls waren uitdagend, maar door deskundige begeleiding beleef ik nu écht plezier aan mijn job."

"Mijn shift zit erop. Mijn werkschema is heel flexibel. Samen met mijn teamcoach werkten we het helemaal uit op basis van mijn gezinsleven. Echt tof! Zo hoeft mijn zoontje geen lange dagen in de opvang te blijven. Nu snel terug naar Hasselt railen dus."

"Boodschappen doen, eten maken voor ons tweetjes, samen spelen, het huishouden doen: ik geniet ervan dat ik er ’s avonds voldoende tijd voor heb. Tijdens de eerste pauze van “Familie” gaat mijn zoontje slapen, daarna is het me-time. Zo kan ik morgen weer fris aan de slag."

Le job que j’ai décroché dans ce contact center via ASAP est fait pour moi. Je ne voudrais plus faire autre chose !

Sarah

Vind jouw job in een contact center!

Ontdek ons aanbod