3. Bied een competitief verloningspakket, inclusief voordelen van alle aard
Een marktconform loon is uiteraard belangrijk om nieuwe medewerkers aan te trekken. Speel dat element dus zeker uit in je communicatie.
Maar vergeet ook niet dat er nog andere vormen van verloning zijn. Extralegale voordelen, incentives en andere extra’s zijn zeker zo interessant. Denk bijvoorbeeld aan maaltijdcheques, een ziekteverzekering, pensioenplan, fitnessabonnement of gratis abonnement voor het openbaar vervoer … Het zijn allemaal voordelen die je kunt bieden op maat van jonge medewerkers.
4. Ga voor duurzaamheid en maatschappelijk verantwoord ondernemen
De jongere generatie werkt het liefst voor bedrijven die zich inzetten voor het milieu en zich sociaal betrokken voelen. Je kunt jouw aantrekkingskracht op dat vlak vergroten door duurzaamheidsacties, maatschappelijke initiatieven en liefdadigheidswerk te ondersteunen.
Zo toon je dat jouw organisatie niet alleen winst nastreeft, maar ook een positieve impact wil hebben op de samenleving.
5. Formuleer duidelijke carrièrepaden
Pas afgestudeerden willen weten welke carrièrepaden ze binnen jouw organisatie kunnen bewandelen en hoe ze intern kunnen groeien. Goed gestructureerde doorgroeiprocedures geven jonge talenten een richting en doel in hun loopbaan.
Door hen voldoende autonomie te geven, bied je hen bovendien de kans om snel zelfstandig te leren werken, en dus voluit aan hun groei te werken.