Employer branding is een krachtig rekruteringsmiddel. Het is geen doel op zich, maar een middel om talent aan te trekken en te behouden. Een veelvoorkomend misverstand is dat een goed werkgeversmerk alleen belangrijk is voor bedrijven die actief zijn in een krappe arbeidsmarkt. Maar zelfs met een groot aanbod potentiële werknemers blijft het cruciaal om de beste - en dus per definitie schaarse - kandidaten aan te trekken en te behouden.
Dit zijn samengevat de voordelen van een sterk werkgeversmerk:
Je hebt een streepje voor bij sollicitanten: met een aantrekkelijk salarispakket, interessante carrièremogelijkheden en een uitnodigende bedrijfscultuur - inclusief maatschappelijk verantwoord ondernemen en oog voor hybride werken – word je top-of-mind bij nieuw, aanstormend talent.
Daarnaast zal je ook een toename zien in het aantal spontane sollicitaties. Dat kan heel interessant zijn om intern een talentpool uit te bouwen.
Tevreden sollicitanten en werknemers zijn de beste ambassadeurs van jouw bedrijf. Als zij de sterktes van je bedrijf met de buitenwereld delen, is dit goud waard.
Investeringen in employer branding betalen zichzelf snel terug, omdat ze de loyaliteit onder je huidige werknemers en zo de productiviteit vergroten.
Contacteer ons voor meer informatie.
Neem contact op
Zo blijf je veilig onderweg naar je job tijdens de donkere maanden. Check onze 6 praktische tips voor pendelaars in het najaa

Ontdek wat een growth mindset in HR écht betekent en hoe je het strategisch inzet voor duurzame talentontwikkeling binnen je

Ontdek alles over het mobiliteitsbudget 2026 in België. Lees wat verandert voor werkgevers, welke fiscale voordelen ...