Een 30-jarig jubileum binnen Asap, dat is een hele mooie gebeurtenis, maar 2 collega’s binnen één Customer Center die samen hun 30-jarige jubileum vieren… dat mag dubbel gevierd worden!

In het kader van 'collega's aan het woord' spraken we met Carine Meyers en Martine Vanderhallen uit Customer Center Zuid-Limburg over 30 jaren werken voor Asap, onvergetelijke anekdotes en hun vriendschap.

Hoe is voor het jullie allemaal begonnen bij Asap?

Carine:

Ik werkte reeds in de uitzendsector totdat een regioverantwoordelijke van SAP interim me contacteerde of ik geen interesse had voor een functie als Office Manager voor het kantoor in Hasselt. Martine werkte toen ook al bij Asap.

Martine:

“Ik zat samen met de office manager in het kantoor van Sint-Truiden bij een voormalig speler binnen de sector. Wij hebben alle twee beslist om te solliciteren bij SAP interim om het nieuwe kantoor in Hasselt te openen. We zijn toen zelf nog verschillende panden gaan bekijken, zelf naar de winkel gereden voor een koelkast en zo van die dingen. Meubels kregen we wel vanuit het ‘hoofdkantoor’. De lijn met de toenmalige directie was toen heel direct en we belden dus gewoon naar hem met het nieuws dat we iets gevonden hadden. Je kan je dat niet meer voorstellen. Terwijl het kantoor in Hasselt werd ingericht werkten we tijdelijk vanuit het kantoor in Genk, dat op dat moment wel al open was, net zoals Maasmechelen en het SAP loonsecretariaat in Sint-Truiden.

Ongeveer één jaar later is Carine dan in Hasselt terecht gekomen na het vertrek van de andere Office Manager.

Een paar jaar later hebben Carine en Martine samen het kantoor in Sint-Truiden nieuw leven in geblazen vanuit het kantoor in Hasselt, zo werd het kantoor in 2001 losgekoppeld van het SAP loonsecretariaat en werd een afzonderlijk Asap kantoor, geleid door Carine. Martine bleef voorlopig nog actief in het kantoor van Hasselt Office tot haar, 2 jaar later, de vraag gesteld werd of ze niet terug samen met Carine wilde werken in het kantoor van Sint-Truiden. Met een volmondige "onmiddellijk” van Martine werd het team terug herenigd.

Onze CEO heeft de sector en job bij ons op kantoor leren kennen.

Carine Meyers

Wat is er gedurende al die jaren veranderd?

Carine:

Ik ben in 1991 begonnen met een Renault R5 bedrijfswagen zonder radio. Het is niet te vergelijken met de goed uitgeruste auto’s waar we nu mee kunnen werken. In die tijd bestonden er ook nog geen gsm’s. We werkten toen nog met een beeper en een telefoonkaart. Als Martine me nodig had, stuurde ze een bericht naar de beeper en dan moest ik terugbellen via een plaatselijke telefooncel als ik op de baan was.

Bij Asap leerden we ook onze eerste computer kennen, op school werkten wij toen enkel nog maar met typemachines.

Je kan het je haast niet meer voorstellen maar in tijd werkte de interim sector met fichebakken met daarin de gegevens van de uitzendmedewerkers. Gegevens van klanten werden nog allemaal analoog bijgehouden in kaften. Op dat vlak is er al dus behoorlijk veel veranderd doorheen die jaren.

Wat ook wel leuk is om te vermelden, iets waar Ruben (de CEO van Asap) zelf ook fier op is en over spreekt. Als tiener kwam hij bij ons al vakantiewerk doen. Hij heeft de job dus bij ons op kantoor, als student geleerd.

R5 bedrijfswagen

Doorheen de jaren is Asap ook steeds groter geworden door allerlei overnames, nieuwe kantoren die open gegaan zijn en is er intern veel veranderd. Hoe kijken jullie terug op die veranderingen?

Carine:

We hebben doorheen de jaren een heel mooie groei meegemaakt en zijn een ware tandem geworden die goed op mekaar is ingespeeld.

Martine:

Vroeger kende je nog iedereen, nu is dat iets moeilijker geworden. Er waren regelmatig feestjes waar je iedereen tegenkwam en er heerste een echt familiegevoel.
Vandaag de dag ken je de vaste ploeg van vroeger nog wel, maar van nieuwe medewerkers is het toch moeilijker ze nog allemaal persoonlijk te kennen. Desondanks alle grote veranderingen en het groter worden van Asap is het belang van het familiegevoel zoals in de beginjaren toch wel blijven bestaan.

Waar zijn jullie het meest trots op?

In koor:

Dat is toch wel de opbouw van het bedrijf. We hebben samen klanten binnengehaald die op dat moment de basis hebben gevormd voor de succesvolle groei. Denk hierbij aan het Sint-Trudo Ziekenhuis in Sint-Truiden, wat aan de basis lag van Asap Care.

Bedankt voor jullie trouwe inzet gedurende meer dan 30 jaar!

Droom jij ook van een carrière binnen Asap?

Bekijk nu onze openstaande functies en wie weet interviewen we jou ook over 30 jaar ?

Check onze interne vacatures